  • 1. Data: 2004-02-11 12:17:54
    Temat: Dzierżawa i pozostałości po niej
    Od: "Dzierżawca" <m...@g...pl>

    Sorry, jeżeli taka sprawa pojawiła się już, ale nie znalazłem niczego
    podobnego.

    Dzierżawiłem działkę przez kilka lat, na którym postawiono domek letniskowy,
    piaskownicę i parasol. Teraz dzierżawa się skończyła (5 miesięcy temu). W
    umowie jest spisane, że ten co dzierżawił zostawi teren w takim stanie w
    jakim go zastał. Ale nie dotrzymał warunków umowy. Z drugiej strony, domek,
    piaskownica i cała reszta podoba mi się. Czy po jakimś czasie ten co
    dzierżawił ode mnie działkę może się zgłosić po pozostawione przedmioty,
    skoro do tej pory się nie odezwał?

  • 2. Data: 2004-02-11 16:39:13
    Temat: Re: Dzierżawa i pozostałości po niej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dzierżawca" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > piaskownica i cała reszta podoba mi się. Czy po jakimś czasie ten co
    > dzierżawił ode mnie działkę może się zgłosić po pozostawione przedmioty,

    Na mój gust, to stawiając te rzeczy włączył je do nieruchomości, a więc
    stały się Twoją własnością. Ewentualni mógłby chcieć wynagrodzenia od
    Ciebie za ich wykonanie, ale koro nie pytał o zgodę, to ma niewielkie
    szanse.

  • 3. Data: 2004-02-12 10:40:05
    Od: " Dzierżawca" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > stały się Twoją własnością. Ewentualni mógłby chcieć wynagrodzenia od
    > Ciebie za ich wykonanie, ale koro nie pytał o zgodę, to ma niewielkie

    A gdyby, nawet chciał tak zrobić, to czy ja bez konkretnej umowy mógłbym
    zarządać pieniędzy za dzierżawę ponad termin? Chodzi mi tu o zabezpieczenie
    na wszystkie mozliwe sposoby. Oraz czy cenę dzierżawy mógłbym ustalić wg
    swojego kryterium? :-)

    marcinu

  • 4. Data: 2004-02-12 15:22:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Dzierżawca" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c0fl64$gbv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    zabezpieczenie
    > na wszystkie mozliwe sposoby. Oraz czy cenę dzierżawy mógłbym ustalić wg

    Moim zdaniem nie. Umowa przestała obowiązywać z upływem terminu, na który
    została zawarta. Mógłbyś się domagać ewentualnie odszkodowania za
    bezprawnie zajęty teren i dochodzić go w wysokości takiej lub innej. od
    oceny sądu zależało by, do jakiej kwoty roszczenie uznał by za zasadne. W
    praktyce pewnie do wysokości poprzedniego czynszu zostało by roszczenie
    uznane. Straty przewyższające tę kwotę musiał byś jakoś umotywować.

  • 5. Data: 2004-02-12 19:47:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik " Dzierżawca" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Moim zdaniem nie. Umowa przestała obowiązywać z upływem terminu, na który

    Nie napisał co się działo dalej:
    +++
    Art. 674. Jeżeli po upływie terminu oznaczonego w umowie albo w
    wypowiedzeniu najemca używa nadal rzeczy za zgodš wynajmujšcego, poczytuje
    się w razie wštpliwoœci, że najem został przedłużony na czas nie
    oznaczony.
    +++

    Nie wiemy czy "tamten" korzystał i czy grupowicz protestował.
    Jeśli "tak i nie" to chyba 674 znajdzie zastosowanie ?
    A cena... ano wg "starej" umowy...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-02-12 20:44:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Nie wiemy czy "tamten" korzystał i czy grupowicz protestował.
    > Jeśli "tak i nie" to chyba 674 znajdzie zastosowanie ?
    > A cena... ano wg "starej" umowy...

    Ale z postu pytającego nie wynika, żeby tamten jakoś zwlekał lub bywał po
    dzierżawie na tej działce. Choć faktycznie również nie wynika, że nie
    bywał. Tak, czy inaczej skoro już nie bywa, to trudno samo pozostawienie
    piaskownicy uważać za bezumowne korzystanie.

  • 7. Data: 2004-02-13 10:55:17
    Od: " Dzierżawca" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    >
    > Nie wiemy czy "tamten" korzystał i czy grupowicz protestował.
    > Jeśli "tak i nie" to chyba 674 znajdzie zastosowanie ?

    -------------
    dzięki,

    Sprawa wygląda następująco. Domek (bez fundamentów), piaskownica i parasol są
    na mojej działce, ale gość, który dzierżawił, nie korzysta z tego. Ja z tego
    korzystam.
    Jeszcze małe sprostowanie i prosiłbym o odniesienie. W pierwszym poście
    pisałem, że jest zapis o pozostawieniu terenu takim, jakim się zastało. Nic
    takiego nie ma w tej umowie. Czy to o czym tu mówimy zmienia coś w całej
    sprawie?
    #marcinu#

  • 8. Data: 2004-02-13 18:49:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Dzierżawca" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c0iael$kjv$1@inews.gazeta.pl...

    Jeśli nie są to rzeczy na stałe przymocowane, to wydaje mi się, ze
    najprościej było by tę kwestię z byłym wynajmującym uzgodnić. Może nawet
    na piśmie, że Ty się zgadzasz na pozostawienie, a on nie wnosi zastrzeżeń
    co do tego, że pozostaje.