    From: Dariusz Porebski <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zmuszanie do wyboru teleoperatora - jak to jest z TPSA
    Date: Thu, 31 Mar 2005 15:27:07 +0200

    Dzień dobry grupie

    Wykonuję dość sporo rozmów międzymiastowych i od pewnego czasu korzystam
    z Tele 2 jako operatora międzystrefowego. Wychodzi to dużo taniej i
    sprawia mało kłopotów.

    Ostatnio przejrzałem jednak dokładnie ulotkę reklamową przy rachunku
    telefonicznym TPSAy i okazało się, że istnieje tańszy abonament -
    socjalny (23 zł netto) - od tego, który płacę obecnie - standardowy
    (35zł netto)

    Co prawda w pakiecie socjalnym rozmowy są dużo droższe, ale ja mogę
    przecież korzystać teraz z Tele 2 nawet przy rozmowach lokalnych.
    Postanowiłem więc przejść na pakiet socjalny.

    Niestety okazało się, że muszę w tym celu zrezygnować z Tele 2.
    Zastanawiam się, dlaczego? Rozumiem, że TPSA ma prawo do ustalania
    wysokości abonamentów, ale jej obowiązkiem jest też dostarczenie swobody
    wyboru międzyoperatora strefowego.

    Czy to, że dostęp do Tele 2 kosztuje miesięcznie 43 zł brutto (
    konieczność posiadania pakietu standardowego) nie stoi w sprzeczności z
    prawem. W takim razie dlaczego nie na przykład 100 zł? TPSA zarabiałaby
    znacznie więcej, bo na razie i tak posiada większość instalacji naziemnej.

    Chodzi mi o to, czy kwoty abonamentów z dostępem swobodnym są
    arbitralne, czy wynikają z jakiejś ustawy. Jeśli tak, to dlaczego
    abonament zapewniający swobodny dostęp kosztuje akurat 35 zł netto. Jak
    to zostało ustalone? Czy ograniczenie dostępu do Tele 2 dla taniego
    abonamentu jest niezgodne z prawem. Wtedy każdy mógłby korzystać z Tele
    2 płacąc dużo mniej. Na czym się oprzeć?

    --
    Pozdrawiam,
    Darek Porębski