  • 1. Data: 2008-06-19 18:13:06
    Temat: Zmiany PKD, czy konieczne?
    Od: m...@g...com

    Witam,
    Może ktoś może mi doradzić,
    Zarejestrowałem działalność, podając oprócz "sprzedaży detalicznej
    poprzez Internet", PKD, dotyczące działaności agentów, realizujacych
    sprzedaż na zlecenie.

    Moje pytanie,
    Czy mogę, być stroną w transakcji, to jest kupować od producenta,
    produkt A, sam płacąc, i sprzedawać go mojemu klientowi, bez
    przechodzenia tego produktu przez mój magazyn itp.

    Ja tylko pośredniczę, ale nie chcę ujawniać moich źródeł zopatrzenia
    itp.

    Czy taka działalność wymaga rozszerzenia PKD, o typowy "hurt
    konkretnym towarem"??

    Z góry dziękuje za sugestie,
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2008-06-19 19:51:15
    Temat: Re: Zmiany PKD, czy konieczne?
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <

[...]

    1. nawet gdybyś handlował tylko jednym konkretnym towarem to nikt nigdy cię
    nie zmusi do ujawniania źródeł zaopatrzenia
    (obojętnie czy kupujesz od producenta czy pośrednika)
    2. a do czego ci magazyn? pytasz o dokument PZ i WZ czy o fizycznie jakiś
    garaż w którym trzymasz towar?
    czarno widzę ten twój biznes skoro takich rzeczy nie rozróżniasz.
    sam ustalasz zasady organizacyjen swojej firmy i obieg dokumentów. chcesz
    mieć magazyn - masz, nie chcesz moeć- nie masz

    macso

  • 3. Data: 2008-06-19 20:13:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    macso w <news:g3edbm$f67$1@inews.gazeta.pl>:

    > 1. nawet gdybyś handlował tylko jednym konkretnym towarem to nikt nigdy cię
    > nie zmusi do ujawniania źródeł zaopatrzenia
    > (obojętnie czy kupujesz od producenta czy pośrednika)

    US też mu może skoczyć? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-06-19 20:15:49
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > US też mu może skoczyć? ;P

    a co ma do tego US?

    macso

  • 5. Data: 2008-06-19 20:25:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 19 Jun 2008 22:15:49 +0200, macso napisał(a):

    > a co ma do tego US?

    Faktura za działalność, która nie jest działalnością? To chyba jeden z
    tematów, którymi fiskus się interesuje?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 6. Data: 2008-06-20 07:29:11
    Od: m...@g...com

    On 19 Cze, 22:25, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Faktura za działalność, która nie jest działalnością? To chyba jeden z
> [...]

    Właśnie o to mi chodzi: "Faktura za działalność, która może zostać
    uznana za 'nie moją' dzialalnosc".

    Dodam do PKD, 46.90.Z Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana. Mysle, ze
    to zalatwi "problem". Jakie Wasze zdanie?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-06-20 19:30:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2008, Olgierd wrote:

> [...]

    Moim zdaniem komuś z poprzedników mogło chodzi o to, że USowi
    trzeba ujawnić źródła zaopatrzenia i tyle. Bo trzeba mu pokazać
    faktury (lub inne dowody nabycia).
    Oczywiście US jest związany tajemnicą skarbową (poproszę bez
    komentarzy, jesteśmy na grupie .prawo :))

    > Faktura za działalność, która nie jest działalnością? To chyba jeden
    > z tematów, którymi fiskus się interesuje?

    Nie, a ściślej interesuje się tylko w bardzo rzadkich przypadkach.
    Przykładowo, jak ktoś dokona czynności, w wyniku której powinien
    zostać podatnikiem akcyzy a do akcyzy się nie zarejestrował, to
    owszem, US się bardzo zainteresuje :)

    Podobnie, jeśli ktoś korzysta ze zwolnienia z VAT (streszczając:
    "wystawia rachunki a nie faktury") i popełni usługę którą da
    się podciągnąć pod "doradztwo", to raczej ma przechlapane kiedy
    US to namierzy.
    Takoż jeśli nie ma kasy fiskalnej a dokona sprzedaży, która
    powoduje natychmiastowy "wylot na kasę", dajmy na to sprzedaż
    naparstka benzyny lub jednej nagranej płyty CD (konsumentowi).

    Ale jeśli "tylko" w ramach *prawidłowo* zgłoszonych, ewiden-
    cjonowanych i rozliczanych podatków (dochodowego, VAT, PCC,
    akcyzy...) podatnik będzie dokonywał czynności, które *miesz-
    czą się* w zakresie dokonanych zgłoszeń, to powiem tak: "nie
    sądzę" (aby się ktoś interesował).
    Przecież *w rozumieniu ustaw podatkowych* (odrębnie Ordynacji,
    dochodowego, VAT itepe - bo w każdej jest odrębna definicja
    podatnika i odrębna definicja DG), jak prowadził DG tak ją
    nadal prowadzi, a jak był podatnikiem tak *takim samym*
    podatnikiem pozostaje.

    Co najwyżej może (US) sporządzić 'donos' do GUS (z okazji
    łamania ustawy o statystyce publicznej).
    Biorąc pod uwagę, że jakieś 90% ++ oglądanych pieczątek
    tę ustawę również łamie :>, to nie sądzę żeby komuś
    się chciało...
    Może jakby podatnik nie dokonał np. obowiązkowego zgłoszenia
    (np. przy dostarczaniu internetu), to ktoś by 'donos' wysmażył.
    Przez "donos" rozumiem tzw. "informację służbową", w której
    państwowy urząd "A" powiadamia państwowy urząd "B" samemu
    nie podejmując żadnych czynności - przykładowo, UM powiadamia
    ZUS (o podjęciu DG), UM powiadamia US (o dokonaniu rejestracji
    samochodu) itp, pozostawiając urzędowi "B" *ewentualne*
    wszczęcie czynności kontrolnych (wewnętrznych, czyli sprawdzenia
    czy obywatel raczył był dokonać potrzebnych zgłoszeń, bądź
    czynności sprawdzających wobez obywatela/mieszkańca/podatnika/
    ubezpieczonego).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-06-20 20:06:11
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd"

    > Faktura za działalność, która nie jest działalnością? To chyba jeden z
    > tematów, którymi fiskus się interesuje?

    zaraz zaraz,
    jest faktura zakupu i faktura sprzedaży, przed US nikt nic nie ukrywa.
    pytanie dotyczyło problemu czy towar musi przechodzić przez magazyn
    ( a nie ma przepisu który wymusza na którymkolwiek poziomie handlu - hurtu,
    półhurtu czy detalu
    posiadania maazynu)
    i czy można tak prowadzić działalność aby nie ujawniać źródeł zaopatrzenia
    ( rozumiem że kontrahentom a nie US, bo przecież
    US ma wgląd do dokumentów w tym faktur i może je weryfikować u wystawcy i
    odbiorcy).

    Całe te klasyfikacje są stworzone na potrzeby statystyki a nie skarbowki.
    US dotyczy to tylko w zakresie prawidowego stosowania stawek podatku VAT i
    akcyzy.
    A to że mając zgłoszony handel jako działalność agentów działających na
    zlecenie a czasem kupi coś w detalu i sprzeda, to zostanie ukarany ?
    Nie zapominaj że jest też coś takieog jak działalność przeważająca i
    drugorzędna

    A najlepiej to osbie poczytać
    http://www.stat.gov.pl/klasyfikacje/pkd_07/pdf/zasad
    y_budowy_pkd.pdf

    macso

  • 9. Data: 2008-06-20 20:51:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 21:30:00 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Przykładowo, jak ktoś dokona czynności, w wyniku której powinien
    > zostać podatnikiem akcyzy a do akcyzy się nie zarejestrował, to owszem,

    OIDP zdarzają się -- i to wcale nierzadko -- przypadki ścigania
    podatników, którzy stale prowadzili działalność nie będącą przedmiotem
    zgłoszenia.

  • 10. Data: 2008-06-20 21:44:56
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <

    > OIDP zdarzają się -- i to wcale nierzadko -- przypadki ścigania
    > podatników, którzy stale prowadzili działalność nie będącą przedmiotem
    > zgłoszenia.

    OIDP - powinno świadczyć o własncy doświadczeniach
    a w tym przypadku to stawiam na wieści z nasłuchu typu jedna paini drugiej
    pani itp

    macso