    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana właściciela sieci a rozwiązanie umowy
    Date: Mon, 16 Oct 2006 22:53:30 +0200

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Lepiej zeby oglosli upadlosc i zostawili klientow na lodzie? Hmm...
    > dziwny sposob myslenia.

    Nie wystarczy nie mieć ochoty spełniać zobowiązań, żeby móc ogłosić
    upadłość. Tym bardziej, że podejrzewam, że chodzi o firmę osoby
    fizycznej. I nie jest to lepiej. Lepiej napisać (po dopracowaniu
    stylistyki) "Z przyczyn X zaprzestaję z dniem Y działalności jako
    operator. Infrastrukturę sieci przejmuje z dniem Y+1. Jeśli życzą sobie
    Państwo kontynuować korzystanie z sieci u firmz B na dotyczczasowych
    warunkach, proszę o [tu jakaś mało skomplikowana forma wyrażenia
    oświadczenia woli, np. formularz WWW]. W przeciwnym wypadku proszę
    traktować to pismo jako wypowiedzenie umowy z dniem Y. Dziękuję za
    dotychczasową współpracę".

    > Moga oglosic upadlosc (wystapic do sadu o takowe) i klienci zostaja bez
    > sieci. Lepsze to rozwiazanie?

    A teraz załóżmy, że to jednak jakaś spółka. Jeśli jest niewypłacalna i
    przed upadłością przekazuje majątek firmie B, to śmierdzi mi to
    przestępstem na szkodę wierzycieli. Wybitnie nie lepsze.

    > IMHO jesli warunki beda takie same, to mozna to jedynie poczytac jako
    > gest dobrej woli firmy A.

    Inne możliwości poczytania tego już przedstawiałem.

    > Ktora mogla by zrobic jak wiekszosc i miec
    > swoich klientow gleboko gdzies...

    Podaj proszę przykłady tej większości. Z mojego doświadczenia większość
    firm albo realizuje swoje zobowiązania, albo je wypowiada.

    > A moze to jest przejecie firmy?

    "firma A sprzedaje sieć (sprzęt i 'klientów') i kończy działalność" --
    nie wygląda na to.

    Pozdrawiam.