  • 1. Data: 2004-04-26 20:18:06
    Temat: Zmiana udzialow w nieruchomosci
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnij.to>

    Witam

    Budynek wielorodzinny, wspólnota mieszkaniowa, developerka, 32 lokale.
    Po roku od oddania do eksploatacji okazało się, że źle wykonano obmiar
    jednego z lokali. Jeometra pomiar poprawił, wspólnota zatwierdziła nowy
    podział, podział poszedł do urzędu miasta.
    Teraz jest problem - trzeba ten zmieniony podział (nastąpiła zmiana
    MIANOWNIKA udziałów) przenieść w księgi wieczyste a zatem trzeba tego
    dokonać odpowiednim aktem notarialnym prostującym udziały wszystkich
    właścicieli lokali. Dotąd wszystko gra.
    Okazało się jednak, że najęty przez developera notariusz zażyczył sobie,
    żeby te wszystkie akty zostały podpisane *jednocześnie* przez wszystkich
    właścicieli lokali. Poproszony o podanie podstawy prawnej napisał mętne
    pismo o zaistnieniu jednocześnie rożnych ułamków nie dających w sumie
    jedności. Faktem jest, że taka sytuacja (suma udziałów <> 1) nie powinna
    trwać zbyt długo ale zbieranie w jednym miejscu i czasie 32 właścicieli
    lokali nastręcza pewnych kłopotów.
    Ponieważ zarząd wspólnoty (w tym i ja) nie darzy zbytnim zaufaniem osoby
    pana rejenta, chciałbym spytać Szacowne Gremium o opinię - czy wymysły
    notariusza są uzasadnione czy można jednak dokonać tych korekt w
    bardziej "owner friendly" sposób?

    Szacunek.

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 2. Data: 2004-04-26 21:17:07
    Temat: Re: Zmiana udzialow w nieruchomosci
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Hrabia Mol wrote:

> [...]
    > pana rejenta, chciałbym spytać Szacowne Gremium o opinię - czy wymysły
    > notariusza są uzasadnione czy można jednak dokonać tych korekt w

    teoretycznie zbiera sie np 10 osob i wybieraja jednego reprezentanta. I
    udzielaja mu notarialnie pelnomocnictwa do glosowania w ich imieniu w
    tym konkretnym przypadku. I tak podzielic sie na 3 grupy i te 3 osoby z
    notarialnym pelnomocnictwem niech zrobia swoje. W sumie kosztuje to
    nieduzo 3x14,64 zl?.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl