  • 1. Data: 2004-04-26 19:13:51
    Temat: Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy lub sprzętu?
    Od: "Rafał" <s...@o...pl>

    Witam
    Mam taki problem
    Znajomemu sprzedałem sprzęt komputerowy, umowa ustna pomiędzy nami była
    taka, że na fakturze będzie wydrukowany przez system napis " Płatność:
    Gotówka", natomiast fizycznie gotówkę miałem otrzymać po około 2 tygodniach.
    Nie wydałem mu dodatkowego pokwitowania KP oraz nie przybiłem pieczątki
    zapłacone gotówką i nie napisałem tego również ręcznie -niestety pięniędzy
    nie otrzymałem w umówionym terminie. Czy jest to już nie do odzyskania, czy
    sam wydruk napisu na fakturze nie jest dowodem wpłaty ?
    Z góry dziękuje
    Rafał
    s...@o...pl

  • 2. Data: 2004-04-26 20:56:13
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Rafał wrote:
> [...]
    > nie otrzymałem w umówionym terminie. Czy jest to już nie do odzyskania, czy
    > sam wydruk napisu na fakturze nie jest dowodem wpłaty ?

    IMO niewiele zdziałasz. Teoretycznie gdy kwoty sa duze jest wymog
    przelewow bankowych ale to niewiele zmienia.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 3. Data: 2004-04-26 22:22:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sebol" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > IMO niewiele zdziałasz. Teoretycznie gdy kwoty sa duze jest wymog
    > przelewow bankowych ale to niewiele zmienia.

    Wymóg ów dotyczy transakcji powyżej 3.000 EURO (Ustawa o działalności
    gospodarczej - bodaj art. 13) i dotyczy tylko podmiotów gospodarczych.
    Czyli kupujący też musiał by prowadzić działalność. Zresztą co to by
    musiał być za komputer? No i niedochowanie tej formy, to wykroczenie, ale
    faktu roszczenia cywilnego raczej nie zmieni.

  • 4. Data: 2004-04-26 22:26:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Skoro:

    > "Płatność: Gotówka"

    To z tego nie wynika moim zdaniem, że zapłacił w chwili wystawienia
    faktury, a jedynie że miał to uczynić gotówką, a nie przelewem. Gorzej
    gdyby było "Zapłacono gotówką". Ja uważam, że w tej sytuacji po prostu
    faktura nie określiła terminu płatności. Zgodnie z prawem masz obowiązek w
    takim razie go wezwać do jej uregulowania. Jeśli nie uregulują, to
    zostanie sąd. W zależności od nieznanych mi szczegółów (nie piszesz w
    związku z czym doszło do transakcji) szanse oceniam na 50%.

  • 5. Data: 2004-04-27 04:51:22
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 26 Apr 2004 21:13:51 +0200, na pl.soc.prawo, Rafał napisał(a):

> [...]
    > Znajomemu sprzedałem sprzęt komputerowy, umowa ustna pomiędzy nami była
    > taka, że na fakturze będzie wydrukowany przez system napis " Płatność:

    Napis "płatność: gotówka" jest tylko informacją o sposobie zapłaty. Nie
    stanowi pokwitowania odbioru gotówki.
    Żeby był traktowany jako pokwitowanie musiałby brzmieć " zapłacono gotówką:

    A zatem możesz śmiało domagać się zapłaty, nawet na drodze sądowej.

    --
    Mieczysław
    ----