  • 1. Data: 2002-07-31 12:44:34
    Temat: Zmiana terminu wypłaty wynagrodzenia w Umowie o pracę
    Od: "stynka_pracuje" <j...@m...pl>

    Witajcie!

    Mam pytanie odnośnie Umowy o pracę. Stoi w niej, iż wynagrodzenie wypłacane
    jest pracownikowi na koniec każdego miesiąca kalendarzowego. Czy można taki
    zapis zmienić przy pomocy np. aneksu od Umowy na mniej korzystny dla
    pracownika - wypłata wynagrodzenia do 10 dnia kolejnego miesiąca
    kalendarzowego (do 10 sierpnia za miesiąc lipiec)? Bardzo proszę o podstawę
    prawną.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Justyna

  • 2. Data: 2002-07-31 13:05:55
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik stynka_pracuje <j...@m...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ai8lup$2kf$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    > pracownika - wypłata wynagrodzenia do 10 dnia kolejnego miesiąca
    > kalendarzowego (do 10 sierpnia za miesiąc lipiec)? Bardzo proszę o

    nie wiem czy mozna, ale ja jak jeszcze pracowalem na umowe o prace - 2 lata
    temu - to cos takiego przerabialem... z "derekcji" przyszly aneksy - trzeba
    bylo podpisac i odeslac... jezeli nie podpisalas tzn ze nie chcesz
    pracowac... :( ale to bylo 2 lata temu, i byl to panstwowy zaklad opieki
    zdrowotnej, bo to pewnie tez ma znaczenie - w sensie bezholowia z jakim to
    cos jest zarzadzane... ale to juz inna bajka...

    i na szczescie bylo-minelo....

    Adam

  • 3. Data: 2002-07-31 14:26:13
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <ai8lup$2kf$1@news.gazeta.pl>, j...@m...pl
    says...
> [...]
    > pracownika - wypłata wynagrodzenia do 10 dnia kolejnego miesiąca
    > kalendarzowego (do 10 sierpnia za miesiąc lipiec)?

    W drodze aneksu mozna prawie wszystko o ile nie zmierza to do obejscia
    prawa i nie jest sprzeczne z zasadami wspolzycia spolecznego. Z cala
    pewnoscia w ten sposob mozna zmienic termin wyplaty wynagrdzenia. Aneks
    wymaga zgodnych oswiadczen woli pracodawcy i pracownika i moze prowadzic
    do pogorszenia warunkow pracy pracownika jezeli ten zgadza sie na to.

    > Bardzo proszę o podstawę
    > prawną.

    art 300 kp w zw. z art 353'1 kc
    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 4. Data: 2002-07-31 14:39:43
    Od: "stynka_pracuje" <j...@m...pl>

> [...]
    > wymaga zgodnych oswiadczen woli pracodawcy i pracownika i moze prowadzic
    > do pogorszenia warunkow pracy pracownika jezeli ten zgadza sie na to.

    Bardzo dziekuje.

    Justyna

  • 5. Data: 2002-08-01 17:52:05
    Od: Michał M. <m...@t...pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2002 14:44:34 +0200
    "stynka_pracuje" <j...@m...pl> napisał/a:

> [...]
    > pracownika - wypłata wynagrodzenia do 10 dnia kolejnego miesiąca
    > kalendarzowego (do 10 sierpnia za miesiąc lipiec)? Bardzo proszę o podstawę

    Zawsze pracodawca może określić datę wypłaty z regulaminie wynagrodzeń, tylko jak sie
    to ma do daty na umowie to nie wiem.

    Pozdrawiam Michał