  • 1. Data: 2002-07-31 11:49:46
    Temat: Reklamowki-supermarkety
    Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA>

    Nurtuje mnie jedna sprawa, mianowicie czesto robie zakupy w sklepach
    typu biedronka, plus. Kiedys wydawane tam jednorazowki byly mocne,
    ostatnio jednak wydaja slabe i na dodatek male jednorazowki, ledwo
    donosze zakupy do domu, gdyz one sie rozrywaja, jesli zwroci sie uwage
    ze te reklamowki sa za male, to sprzedawczyni oferuje, wieksze
    mocniejsze z logo sklepu za 30gr, na co ja stwierdzam ze za reklame ich
    sklepu nie mam zamiaru placic. O ile wiem prawo
    konsumenta mowi iz powinienem dostac opakowanie ktore zapewnialoby mi
    wygodne doniesienie zakupow do domu, jednak jak brzmi dokladnie ten
    artykol, czy gwarantuje mi on ze jesli robie zakupy to mam dostac jedna,
    dwie wieksze reklamowki zamiast 10 malych..? jak przeciez w takim
    wypadku dojsc do domu....? albo kupuje 3 wody 1.5L i zamiast zmiescic to
    w jednej reklamowce, dostaje 3 male, i ponad polowa butelki wystaje z
    tej torebki.

    --
    % Bischoop | LRU: #260447 %
    % bischoop(at)poczta.onet.pl | GG:4510058 |ICQ:159794827 %

  • 2. Data: 2002-07-31 13:59:56
    Temat: Re: Reklamowki-supermarkety
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl>

    > O ile wiem prawo
    > konsumenta mowi iz powinienem dostac opakowanie ktore zapewnialoby mi
    > wygodne doniesienie zakupow do domu

    Watpie, aby tak to bylo ujete. Zawsze mozesz kupic w sklpeie odwaznik 25 kg
    czy worek ziemniakow 50 kg i co ? na pewno nie musza ci zagwarantowac takiej
    reklamowki do tego. Z tego co wiem to po prostu musza byc
    reklamowki-jednorazowki i tyle.

    Fantom

  • 3. Data: 2002-07-31 14:09:52
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > czy worek ziemniakow 50 kg i co ? na pewno nie musza ci zagwarantowac takiej
    > reklamowki do tego. Z tego co wiem to po prostu musza byc

    (Dz.U.02.96.851) ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 25 czerwca 2002 r.w
    sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży między
    przedsiębiorcami a konsumentami.
    § 10. 1. Towar dostarczony przez przedsiębiorcę w jednostkowym zamkniętym
    opakowaniu fabrycznym, który ze względu na swój charakter nie wymaga
    sprawdzenia cech użytkowych, powinien być sprzedawany bez naruszenia tego
    opakowania.
    2. Przy sprzedaży samoobsługowej należy udostępnić konsumentowi nieodpłatnie
    materiały odpowiednie do zapakowania zakupionego towaru.

    dodać należy, ze praktycznie z tego przepisu nic nie wynika, bo jak go
    wyegzekwoawać od panienki przy kasie?
    pzdr

    marek

  • 4. Data: 2002-07-31 15:03:46
    Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA>

    W artykule Fantom napisal(a):

> [...]
    > czy worek ziemniakow 50 kg i co ? na pewno nie musza ci zagwarantowac takiej
    > reklamowki do tego. Z tego co wiem to po prostu musza byc

    A to juz musza mi przewiezsc do domu

  • 5. Data: 2002-07-31 15:03:47
    Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA>

    W artykule <m...@p...com> napisal(a):

    > dodać należy, ze praktycznie z tego przepisu nic nie wynika, bo jak go
    > wyegzekwoawać od panienki przy kasie?
    > pzdr

    wlasnie
    to jest tylko suchy glupi zapis, ktory praktycznie nic nie mowi.
    bo jak mam dostac sie do domu z 15 reklamowkami

  • 6. Data: 2002-08-14 13:15:46
    Od: t...@p...onet.pl

    Bischoop <B...@K...RUSSIA> napisał:

    > to jest tylko suchy glupi zapis, ktory praktycznie nic nie mowi.
    > bo jak mam dostac sie do domu z 15 reklamowkami

    W rozporządzeniu nie ma mowy o reklamówkach, równie dobrze w świetle prawa
    sprzedawca może Ci udostępnić szary papier pakunkowy.

    wind

  • 7. Data: 2002-08-28 23:19:30
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Wed, 31 Jul 2002 14:09:52 +0000, marlid wrote:

> [...]
    > zawierania i wykonywania umów sprzeda?y mi?dzy przedsi?biorcami a konsumentami. §
    10. 1. Towar dostarczony
    > przez przedsi?biorc? w jednostkowym zamkni?tym opakowaniu fabrycznym, który ze
    wzgl?du na swój charakter
    > nie wymaga sprawdzenia cech u?ytkowych, powinien byae sprzedawany bez naruszenia
    tego opakowania.
    > 2. Przy sprzeda?y samoobs?ugowej nale?y udost?pniae konsumentowi nieodp?atnie
    materia?y odpowiednie do
    > zapakowania zakupionego towaru.
    >
    > dodaae nale?y, ze praktycznie z tego przepisu nic nie wynika, bo jak go
    wyegzekwoawaae od panienki przy
    > kasie?
    > pzdr
    >
    > marek

    alez Panowie(i Panie), przeciez takie siateczki w wiekszej ilosci, sa mocne jak
    stal, ja zawsze na kazdy chleb biore 2-3 siateczki, a na przyklad na sok
    conajmniej 4. w razie zdziwienia obslugi/ochrony, demonstruje jak rog opakowania
    kartonowego latwo rzezbi ryse w pojedynczej, podwojnej siateczce

    maHo

  • 8. Data: 2002-08-29 20:04:01
    Od: p...@p...onet.pl

    Ha a czy Wy kiedykolwiek dokonując zakupów w MACRO dostaliście takowe choćby
    najsłabsze zrywki na zakupiony towar ?

    Ciekaw jestem dlaczego w tym sklepie tego typu zasada nie obowiązuje ?

    Jeszcze jedno sprawdzanie w macro dokonanych zkaupów z wydrukowaną fakturą - ha
    ja zawsze zaraz za kasą targam fakturę (kiedy jej nie potrzebuje) zróbcie to
    samo a zobaczycie jak zacznie mieszać się ochroniaż warto to zobaczyć

    Dominik Spalek
    www.forum.wrima.pl
    0-505 863 673