  • 1. Data: 2002-07-31 12:30:16
    Temat: Re: Moja umowa cywilno prawna,a nowela KP
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Witam !
    > Piszę na grupę po raz pierwszy  ,mam nadzieje,że otrzymam pomoc :-)
    > 31.12.1999 rozwiązałem z moim pracodawcą umowę o pracę (za porozumieniem
    > stron),założyłem dg i z dniem 01.01 2000 roku podpisałem z tym samym
    > pracodawcą umowę cywilno-prawną na swiadczenie usług (faktem jest ,że zakres
    > mojej pracy i obowiązków,czas pracy itp nie uległy zmianie-zmieniła się
    > tylko forma zatrudnienia)
    > Umowa była na rok,dotychczas rokrocznie jest przedłużana.
    > Obecna umowa  obowiązuje do 31.12.br .
> [...]

    witam
    w sumie jeszcze nie wiadomo czy senat klepnie wszystkie nowe przepisy w ramach
    tej nowelizacji (chociaz raczej wszystko wskazuje na to ze tak bedzie)
    wiec,moim zdaniem,sprawa wyglada nastepujaco.Art 22 KP podaje definicje czym
    jest stosunek pracy i w ramach nowelizacji dolozony tam zostaje warunek ze
    praca musi byc wykonywana w miejscu i w czasie wskazanym przez
    pracodawce.Nowelizacja przewiduje tez nowy par 1 ze znaczkiem 2 ktory mowi ze
    nie jest dopuszczalne zastapienie umowy o prace umowa cywilnoprawno przy
    zachowaniu niezmienionych warunkow okreslonych w par 1 art 22.Czyli jesli
    spelniasz wszelkie warunki ktore sie kwalifikuja na stosunek prawnopracowniczy
    i zamienisz to na umowe cywilnoprawna to bedzie to niewazne.Musisz po
    prostu,moim zdaniem,dopasowac swoja sytuacje do stanu hipotetycznego
    opisywanego w art 22 KP uwzgledniajac jego nowelizacje.