    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana nazwiska
    Date: Wed, 12 Mar 2003 22:39:18 +0100

    "olka" <a...@w...pl> wrote in message
    news:b4o8i3$ge9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Pare dni temu zmienilam stan cywilny. Czy ktos moze mi powiedziec w jakim
    > czasie mam obowiazek wymienic dowod osobisty i inne dokumenty? Od czego
    mam
    > zaczac?

    Wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia.
    Dowód zdaje się, że w tydzień, albo w dwa, ale ja już 2.5 roku jadę na
    starym.
    Ale po kolei:

    0. Jak zmieniasz adres zameldowania, to zamelduj się, ze starym dowodem i
    odpisem aktu ślubu, niech cię zameldują od razu pod nowym nazwiskiem.
    1. Zacznij od dowodu. (nazwisko i adres)
    2. Powiadom zakład pracy, niech zawiadomią ZUS (jeśli pracujesz)
    3. Nie zapomnij (jak pracujesz) wysłać do US NIP-3 ze zmienionym nazwiskiem
    i nowym numerem dowodu osobistego i nowym adresem.
    4. Teraz reszta to już w dowolnej kolejności, paszport, prawo jazdy,
    legitymacje i co ci tam jeszcze zostało (wszystko już z nowym dowodem)
    5. Równolegle z pkt. 4 zawiadom banki w których masz konta i inne instytucje
    (no nie wiem co tam jeszcze)
    6. Przychodnia lekarska, kasa chorych
    7. Przygotuj sobie na wszystko jeszcze jakieś 500 zł.

    8. ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły?

    9. jak masz samochód to jeszcze PZU, jak się przemeldowujesz do innego
    województwa to jeszcze cię czeka przerejestrowanie samochodu, wydział
    komunikacji.

    10 kasa chorych: jak nie pracujesz, a mąż pracuje, to rodzice powinni cię
    wyrejestrować z ubezpieczenia w kasie chorych, a mąż zarejestrować.

    11 więcej grzechów nie pamiętam