  • 21. Data: 2003-03-21 22:54:51
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:p...@4...com..
    .
    > Czy przyczyną może być polskość imienia i nazwiska (patrz moje), która
    > utrudnia kontakty z przedstawicielami krajów niepolskojęzycznych?

    o taką zmiane można wnioskowac w postępowaniu cywilnym nieprocesowym a czy
    będzie uwzględniona ???

    rozpatrywany problem dot. powrotu do wczesniejszego nazwiska w czasie
    trwania związku małżenskiego i tu jednak należy podać jakiś mądry powód
    dlaczego chcę powrotu do nazwiska ,które również będzie nosił mój
    wspólmałzonek i dzieci

    Sandra

  • 22. Data: 2003-03-23 22:47:11
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > podst. prawna Dz,U.1963.59.328 z pozn.zmianami oraz Dz.U.64.83.417 o
    > zmianie decyduje starosta lub Prezydent miasta
    >
    > jest taka możliwość oraz jest możliwość odwołania się od negatywnej
    decyzji
    > w ciągu 14 dni do własciwego samorządowego kolegium odwolawczego wg.
    miejsca
    > zamieszkania wnioskodawcy
    >
    > Sandra

    Podana przez Ciebie podstawa prawna to nic innego jak cytowana przeze mnie
    wyzej ustawa o zmianie imion i nazwisk. Oczywiscie, teoretycznie daje ona
    podstawe do zmiany nazwiska w kazdym przypadku gdy zachodza "wazne wzgledy".
    Ale nie wyobrazam sobie czym mialyby byc te "wazne wzgledy" w takim
    przypadku uzasadnione, tzn. gdy malzonkowie nie skorzystali od razu przy
    zawieraniu malzenstwa z przyslugujacego im prawa do wybrania jako wspolnego
    nazwiska panienskiego zony. Nie wierze, zeby dalo sie w ten sposob zmienic
    nazwisko. Organy administracyjne zezwalaja na taka zmiane w przypadkach
    okreslonych w art. 2 ust. 2 tej ustawy, czyli w juz przeze mnie wspomnianych
    u gory.
    Zbyt latwe umozliwianie zmiany nazwiska w tym administracyjnym trybie
    prowadziloby do "inflacji" ustawowych przepisow dotyczacych nazwisk, m.in.
    wspomnianego wyzej art. 59 kro, jak i samego art. 25 kro, ktory wyraznie
    zezwala na niemalze swobodne ksztaltowanie przyszlego nazwiska malzonkow.

    pozdr
    Przemek

  • 23. Data: 2003-03-24 05:34:06
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Lipin <p...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b5ldi9$mvg$...@n...onet.pl...
    ".
> [...]
    wspolnego
    > nazwiska panienskiego zony. Nie wierze, zeby dalo sie w ten sposob zmienic

    a ja wierze

    Sandra

  • 24. Data: 2003-03-24 15:40:05
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > a ja wierze
    >

    > Sandra

    Niektorzy twierdza, ze wiara moze gory przenosic...
    Ale nie wiem, czy w starostwie ;-)

    pozdr
    Przemek

  • 25. Data: 2003-03-25 12:15:20
    Od: "Przemo" <p...@w...pl>

    Czy mogę prosić o jakis adres co do trsci obu w/w ustaw ?
    Bedę wdzięczny.
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 26. Data: 2003-03-25 12:40:23
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Przemo" <p...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Czy mogę prosić o jakis adres co do trsci obu w/w ustaw ?
    > Bedę wdzięczny.
    > Pozdrawiam
    > Przemo

    obu, czli kro i ustawy o zmianie imion i nazwisk?
    wszystkie obowiazujace ustawy w formacie pdf znajdziesz na serwerze sejmowym
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    pozdr
    Przemek