  • Data: 2004-10-05 10:42:27
    Temat: Zmiana imienia
    Od: "MFY" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Chciałabym zmienić swoje imię, a raczej skrócić je. Magdalena na Magda.
    Po pierwsze juz od wielu lat używam Magda; Magdalena mam tylko w oficjalnych
    domumentach; w dowodzie, prawie jazdy itp.
    Po drugie dużo czasu spędzam za granicami Polski. Magda to imię
    międzynarodowe, łatwe do wymowy i łatwe w pisowni. A przy Magdalenie są
    problemy.
    Czy są to wystarczające powódy, które mogę podać przy składaniu wniosku o
    zmianę? (szczególnie ten pierwszy, jako że znalazłam takie uwzględnienia
    (chodzi mi o to ostatnie):

    - nazwisko lub imię jest ośmieszające albo nie licujące z godnością
    człowieka,
    - nazwisko lub imię jest o brzmieniu niepolskim,
    - nazwisko posiada formę imienia,
    - *wnioskodawca pragnie zmienić swoje nazwisko(imię) na nazwisko(imię),
    którego od wielu lat używa*

    Czy też powinnam wymyślić coś innego, jako że powyższy nie jest wiarygodny
    itp? Jeśli tak to jaki?
    I jak taka zmiana wygląda w praktyce? Ktoś może wie?

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc :)