  • 11. Data: 2009-11-10 16:03:42
    Temat: Re: Zlodziejskie czasy w RP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hda8pl$rq2$1@news.onet.pl...
    > Bardzo często mozna odnotowac fakt ze pracodawca nie przestrzega KP i
    > wyplaca wyplaty zaleznie od swojego upodobania, co w konsekwencji jest
    > powodem, ze rodziny gloduja, popadaja w dlugi, a liczne choroby
    > nieleczone prowadza do zgonow.
    > Takiego faktu nie stwierdzono podczas okupacji 39-45 oraz za 45 lat
    > (zniewolenia i ludobojstwa.)
    > Ile potrzeba niewinnych ofiar azeby kompetentne wladze raczyly sprawdzic
    > listy wypłat u szanownych biznesmenow, a winnych ukarano pozbawiajac ich
    > mozliwosci prowadzania DG.
    > Emeryt

    A Ci, którzy nie dostają wypłat, to zawiadomień o przestępstwie składać nie
    umieją, że wymagasz, by organa państwowe na chybił / trafił szukały?
    Zwłaszcza, że często są fałszowane daty na tych listach płac, jeśli nie
    wypłaca się poprzez przelewy.

  • 12. Data: 2009-11-10 22:12:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > wyplaca wyplaty zaleznie od swojego upodobania, co w konsekwencji jest
    > powodem, ze rodziny gloduja, popadaja w dlugi, a liczne choroby nieleczone

    To nie jest problem prawny, a społeczno ekonomiczny. Mamy takie warunki
    gospodarowania, dzikość i taką mentalność.
    Ale jest Inspekcja Pracy, sądownictwo, Prokuratura. Prawo jest po stronie
    pracownika.
    Jak pracodawca łamie prawo można się z tym zwrócić. Może to przełamie
    przyzwyczajenia.

  • 13. Data: 2009-11-11 00:04:49
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Konrad pisze:

    > "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> wrote in message

    > No i byś sie kurna zdziwił - mniej oglądaj telewizję a bardziej spróbuj
    > pogadać ze starymi ludźmi - np na lubelskich wsiach.
    >
    > Konrad

    Rozwiń prosze

  • 14. Data: 2009-11-11 00:42:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zwłaszcza wywiezieni na roboty przymusowe opływali w dostatki i
    > oszczedności poczynione z olbrzymich gastarbeiterowskich pensji.

    Dostatki to może nie, ale jedna z nie żyjących już, ale znanych mi osób,
    była takim przymusowym robotnikiem.
    Jako 15-to lub 16-to latek został wywieziony do Niemiec i tam spędził
    praktycznie całą wojnę, pracował jako "parobek" w kilku gospodarstwach.
    Opowiadał, że różnie bywało, u jednego lepiej, u innego gorzej, ale
    głodem nie przymierał, generalnie traktowano go jako pracownika
    najemnego, lecz nic poza pożywieniem i dachem nad głową nie dostawał.
    Parobka celowo wziąłem w cudzysłów, bo się okazało, że praca na roli w
    Niemczech w owym czasie była kilka razy lżejsza niż w Polsce, a to z
    powodu mechanizacji - ciągników i maszyn rolniczych, których u nas po
    prostu nie było - koń i kosa to była norma.
    Po wojnie nasze państwo zaliczyło mu 5 lat robót, tak jakby przepracował
    pięć w Polsce i wysłało do szkoły zawodowej w celu uzupełnienia wiedzy.
    Po jej zakończeniu osoba ta, jako wybitny jak na tamte czasy specjalista
    od maszyn rolniczych, budowała socjalizm mechanizując Polską wieś,
    głównie na ziemiach odzyskanych.

  • 15. Data: 2009-11-11 11:02:49
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > Opowiadał, że różnie bywało, u jednego lepiej, u innego gorzej, ale głodem
    > nie przymierał, generalnie traktowano go jako pracownika najemnego, lecz
    > nic poza pożywieniem i dachem nad głową nie dostawał.

    Być może różnie bywało ale ludzie dostawali też pensję i urlopy (!) - z tym
    że przyznac się do tego później raczej nie można było bo to przecież już pod
    kolaborację by podchodziło. Teraz już im wszystko jedno i naprawde ciekawe
    rzeczy opowiadają - np. o (uwaga cytuję) "partyzantach kurwisynach" - ale to
    raczej nie na temat.

    Konrad

  • 16. Data: 2009-11-11 21:33:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Nov 2009, Piotr [trzykoty] wrote:

    > To nie jest problem prawny, a społeczno ekonomiczny. Mamy takie warunki
    > gospodarowania, dzikość i taką mentalność.

    Prawda.
    A tak przy okazji, to na widok tytułu i wyciągnięcia zza węgła
    okupacji, zaraz przypomniało mi się, jak niejaki JKM naraził
    się przypomnieniem, że za okupacji w okupowanym kraju podatki
    były coś 3x niższe niż dziś.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-11-12 10:52:33
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > okupacji, zaraz przypomniało mi się, jak niejaki JKM naraził
    > się przypomnieniem, że za okupacji w okupowanym kraju podatki

    To jest między innymi problem prawny!
    Bo nie jesteś w stanie wyegzekwować swoich, swojego wynagrodzenia.

    Pozdrawiam
    Józek