  • 1. Data: 2003-03-27 20:31:42
    Temat: Zle dobrane okulary. Kto odpowiada?
    Od: p...@o...pl

    Moja Dziewczyna zapragnęła nowe okulary. Poszliśmy więc do sklepu optycznego.
    Była jakaś promocja "badanie gratis". Podczas pomiaru okazalo sie ze wzrok ciut
    sie pogorszyl i trzeba dać silniejsze szkla niz poprzednio. dziewczyna zaufała
    fachowcom i się zdecydowala. Przy odbiorze, przymierzyla i stwierdziła ze jest
    ok. Szkla po czasie jednak okazaly sie za silne. Oczywiście mamy paragon za
    usługę. Mam w związku z tym pytanie, kto powinien ponieść koszty wymiany szkieł
    na nowe. Dziewczyna, bo sie zgodziła na usługę, czy zakład, bo chyba schrzanił
    badanie. Proszę o odpowiedzi i podstawę prawną.

  • 2. Data: 2003-03-27 20:50:03
    Temat: Re: Zle dobrane okulary. Kto odpowiada?
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia 27 Mar 2003 21:31:42 +0100
    p...@o...pl naskrobał(a):

> [...]
    > na nowe. Dziewczyna, bo sie zgodziła na usługę, czy zakład, bo chyba schrzanił
    > badanie. Proszę o odpowiedzi i podstawę prawną.

    ja powiem tylko z doswiadczenia
    swego czasu zakupilem okulary w vision express, badanie wykazalo lekki
    astygmatyzm w jednym oku
    Przypadlosc byla taka, ze kiedy sobie siedzialem i nie ruszalem glowa to
    widzialem OK, ale jak szedlem, krecilem glowa etc to w zasadzie widzialem
    mocno kiepsko :-)
    Poszedlem reklamowac usluge, okulista stwierdzil ze tak bywa i wymienili mi
    szkla za darmo (choc w zasadzie nie musieli (chyba) - wykonali szkla zgodnie
    z badaniem).
    Tak czy inaczej w twoim wypadku dla mnie ewidentnie jest to wina zakladu
    i oni powinni wykonac nieodplatnie wymiane szkiel
    Mam nadzieje ze podstawe prawną poda ktos inny :)

    Sierp

    PS. Widzialem wsrod 300 naglowkow ktore sciagnalem wczoraj watek na temat
    kiepskiego wykonania uslugi - moze tam cos znajdziesz?

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 3. Data: 2003-03-28 16:16:58
    Od: "gonia" <g...@i...pl>

    normalnie Kodeks Cywilny: "Slutki niewykonania lub nienależytego wykonania
    zobowiązania"