eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgodność z umową - ciekawe... › Zgodność z umową - ciekawe...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.
    onet.pl
    From: "Konrad" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zgodność z umową - ciekawe...
    Date: 15 Nov 2004 11:07:47 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 52
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1100513267 9579 213.180.130.18 (15 Nov 2004 10:07:47
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Nov 2004 10:07:47 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 212.160.211.105, 192.168.243.36
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; .NET CLR 1.1.4322)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:255315
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Temat powracający na newsy jak bumerang, ale takiej sytuacji jeszcze nikt nie
    opisywał. :-)

    Złożyłem reklamację aparatu fotograficznego. Dokładnie niezgodność towaru z
    umową precyzyjnie opisując co jest problemem (m. in. permanentne kłopoty z
    ustawieniem ostrości).
    W ustawowym terminie otrzymałem odpowiedź, że sprzęt zostanie naprawiony, a
    autoryzowany serwis "zamówił już części". OK.
    Rozumiem, że sprzedawca w ten sposób uznał moje roszczenia i przystąpił do
    przywrócenia rzeczy do stanu zgodności z umową.
    Zdziwiło mnie to ponieważ uważałem, że opisane przeze mnie wady sprzętu nie są
    wynikiem jego uszkodzenia, ale spartaczenia roboty przez producenta w całej
    serii. No, ale czekam...
    Po jakimś czasie odbieram od sprzedawcy kolejne pismo, w którym
    czytam: "informujemy uprzejmie, iż autoryzowany serwis, do którego
    przesłaliśmy ... urządzernie - mimo wcześniejszego poinformoweania nas o
    zamówieniu części do naprawy - po wykonaniu jego sprawdzenia i porównania z
    innym egzemplarzem o tym samym modelu orzekł, iż aparat jest sprawny. Nie
    potwierdzono zgłoszonych usterek". Dalej sprzedawca twierdzi, że nie ma podstaw
    do wymiany i mam odebrać sprzęt.
    Pominę fakt "niepotwierdzenia usterek" ponieważ opisałem je dość dobrze i
    niemożliwością jest aby serwis ich nie stwierdził. Inna sprawa, że na pewno tak
    samo zachowuje się każdy inny egzemplarz tego modelu :-)

    Czy sprzedawca ma prawo zmienić swoje stanowisko? Pierwotnie potwierdził
    niezgodność sprzętu z umową informując mnie o rozpoczętej procedurze naprawy.
    Czy drugie pismo w ogóle jest dla mnie jakoś wiążące?

    Moim zdanie sytuacja wygląda tak: sprzedawca zgadza się, z roszczeniami, ale
    kiedy okazuje się, że naprawa jest niemożliwa ponieważ producent wypuścił
    bubel, twierdzi, że nie ma sprawy.
    Zamierzam walczyć o swoje prawa i odzyskać pieniądze, ale co dalej?
    Mam wystosować pismo do sprzedawcy? Nie będzie miał obowiązku na nie
    odpowiedzieć.
    Od razu iść do sądu, czy może zgłosić jakiemuś urzędowi naruszenie procedury
    narzuconej przez ustawę (zmiana stanowiska po terminie)?
    A może moje roszczenia są de facto już uznane (1 pismo potwierdzające
    niezgodność i drugie informujące o tym, że nic nie zostało zrobione) i
    sprzedawca liczy na to, że się w tym "nie połapię"?
    No i jeszcze jedno pytanie. Czy mam odebrać sprzęt? Czy jeżeli to zrobię
    nie "anuluję" swoich roszczeń? A czy jeżeli tego nie zrobię to sprzedawca
    będzie miał prawo żądać ode mnie opłaty za przechowywanie sprzętu?

    Z góry dzięki za opinie.

    Pozdrawiam
    Konrad

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1