  • 1. Data: 2006-11-24 21:07:57
    Temat: Zespół weselny - działalność gospodarcza
    Od: "muzyk" <s...@w...pl>

    Witajcie!
    Jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość jeśli czymś
    podpadnę...

    Od pewnego czasu gramy z kolegą - ja na organach on na gitarze.
    Najpierw graliśmy w domu dla siebie - potem nadarzyła się okazja do
    zagrania na małym dancingu - oczywiście zagraliśmy - nie pisaliśmy
    żadnej umowy, nie mamy działalności - właściciel knajpy zapłacił
    nam do ręki. Później spróbowaliśmy (z powodzeniem) zagrać na
    małym weselu. Obecnie jesteśmy po drugim weselu - za każdą z tych
    imprez braliśmy pieniądze, ale nie rozliczamy się w żaden sposób z
    US czy ZUS.
    W zeszłym miesiącu uruchomiliśmy stronę internetową na której
    jako zespół polecamy swoje usługi na weselach, festynach itp...
    również zamieściliśmy 'reklamę' na naszych prywatnych samochodach.
    Tyle wstępu. Pytanie brzmi:

    Czy jeśli chcemy robić to co robimy, musimy mieć działalność?
    (pomijam sprawy zaiksu, bo tutaj płaci organizator imprezy)

    Czy kontrola z US może wejść na wesele (które jest przecież
    imprezą rodzinną - zamkniętą).
    Czy możemy/musimy np z parą młodą spisywać umowę o dzieło przed
    lub po imprezie (kiedy?).
    Czy w razie takiej kontroli możemy powiedzieć, że mamy ustną umowę
    o dzieło z nowożeńcami?
    Jak to jest dokładnie - przecież chyba nie muszę mieć
    działalności jak od czasu do czasu zagram gdzieś za pieniądze?
    Słyszałem, że jest coś takiego jak ustna umowa o dzieło (do
    jakiejś kwoty) - możecie mi coś o tym powiedzieć?
    Czy na podstawie reklamy na samochodzie/w internecie US może mnie
    wezwać i nakazać np. przedstawić dokumenty związane z rzekomą
    działalnością? Jeśli tak - co wtedy?
    ....no i czy taka reklama może być w tym wypadku podstawą
    informacyjną dla US - gdy napiszę np na stronie, że gram od 10 lat,
    gram co tydzień i robię to najlepiej na świecie - to tylko reklama -
    podobnie jak haineken pisze, że robi najlepsze piwo na świecie...

    Przepraszam za przydługawy wątek, ale przeszukałem sporą część
    internetu i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi na takie pytania.
    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje.
    (myślę, że podobnie ma się sprawa np. z fotografami-amatorami,
    którzy potrafią ładnie sfotografować ślub i również biorą za to
    pieniądze).

    Pozdrawiam
    Muzyk

  • 2. Data: 2006-11-25 21:55:50
    Temat: Re: Zespół weselny - działalność gospodarcza
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 24 listopada 2006 22:07
    (autor muzyk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@l...googlegroups.co
    m>):

> [...]
    > zagrania na małym dancingu - oczywiście zagraliśmy - nie pisaliśmy
    > żadnej umowy, nie mamy działalności - właściciel knajpy zapłacił

    Ojejku, nie przyznawaj się tak publicznie, to nielegalne. :D

> [...]
    > Tyle wstępu. Pytanie brzmi:
    >
    > Czy jeśli chcemy robić to co robimy, musimy mieć działalność?

    Pewnie niekoniecznie, bo przecie możecie sobie brać umowy pisać.

    > Czy kontrola z US może wejść na wesele (które jest przecież
    > imprezą rodzinną - zamkniętą).

    US jak US, ale ja bym sie bał o prawa autorskie. Grając na weselu nieswoje
    (a podejrzewam, że raczej cudze śpiewacie) musicie płacić.

    > Czy możemy/musimy np z parą młodą spisywać umowę o dzieło przed
    > lub po imprezie (kiedy?).

    Przed.

    > Czy w razie takiej kontroli możemy powiedzieć, że mamy ustną umowę
    > o dzieło z nowożeńcami?

    Chyba ustna może być, ale tu zapytaj najlepiej na pl.soc.prawo.podatki

    > jakiejś kwoty) - możecie mi coś o tym powiedzieć?
    > Czy na podstawie reklamy na samochodzie/w internecie US może mnie
    > wezwać i nakazać np. przedstawić dokumenty związane z rzekomą
    > działalnością? Jeśli tak - co wtedy?

    To mówisz, że na razie nie masz żadnych klientów. Gorzej jak masz i Ci to
    udowodnią :D

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 3. Data: 2006-11-25 23:14:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.11.2006 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > wasz znak: <1...@l...googlegroups.co
    m>):
    > Ojejku, nie przyznawaj się tak publicznie, to nielegalne. :D

    Dlaczego?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-11-26 14:23:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 26 listopada 2006 00:14
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <9...@z...router>):

    m>):

    > Dlaczego?

    A można tak zarabiać bez płacenia podatków?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 5. Data: 2006-11-26 22:57:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.11.2006 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > wasz znak: <9...@z...router>):

    m>):

    > A można tak zarabiać bez płacenia podatków?

    A widzisz jakąkolwiek informację, że nie opłacili bądź nie opłacą podatku?

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-11-27 00:49:01
    Od: "Angie" <J...@O...EU>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > A widzisz jakąkolwiek informację, że nie opłacili bądź nie opłacą podatku?

    Przeciez napisal "za każdą z tych
    imprez braliśmy pieniądze, ale nie rozliczamy się w żaden sposób z
    US czy ZUS."

    Angie

  • 7. Data: 2006-11-27 01:05:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.11.2006 Angie <J...@O...EU> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Przeciez napisal "za każdą z tych
    > imprez braliśmy pieniądze, ale nie rozliczamy się w żaden sposób z
    > US czy ZUS."

    Faktycznie. Uprzejmie przepraszam, mam jakiś kolejny atak ślepoty.

    --
    Marcin