    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zespół weselny - działalność gospodarcza
    Date: Sat, 25 Nov 2006 22:55:50 +0100

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 24 listopada 2006 22:07
    (autor muzyk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@l...googlegroups.co
    m>):

    > Od pewnego czasu gramy z kolegą - ja na organach on na gitarze.
    > Najpierw graliśmy w domu dla siebie - potem nadarzyła się okazja do
    > zagrania na małym dancingu - oczywiście zagraliśmy - nie pisaliśmy
    > żadnej umowy, nie mamy działalności - właściciel knajpy zapłacił
    > nam do ręki.

    Ojejku, nie przyznawaj się tak publicznie, to nielegalne. :D

    > Później spróbowaliśmy (z powodzeniem) zagrać na
    > małym weselu. Obecnie jesteśmy po drugim weselu - za każdą z tych
    > imprez braliśmy pieniądze, ale nie rozliczamy się w żaden sposób z
    > US czy ZUS.
    > W zeszłym miesiącu uruchomiliśmy stronę internetową na której
    > jako zespół polecamy swoje usługi na weselach, festynach itp...
    > również zamieściliśmy 'reklamę' na naszych prywatnych samochodach.
    > Tyle wstępu. Pytanie brzmi:
    >
    > Czy jeśli chcemy robić to co robimy, musimy mieć działalność?

    Pewnie niekoniecznie, bo przecie możecie sobie brać umowy pisać.

    > Czy kontrola z US może wejść na wesele (które jest przecież
    > imprezą rodzinną - zamkniętą).

    US jak US, ale ja bym sie bał o prawa autorskie. Grając na weselu nieswoje
    (a podejrzewam, że raczej cudze śpiewacie) musicie płacić.

    > Czy możemy/musimy np z parą młodą spisywać umowę o dzieło przed
    > lub po imprezie (kiedy?).

    Przed.

    > Czy w razie takiej kontroli możemy powiedzieć, że mamy ustną umowę
    > o dzieło z nowożeńcami?

    Chyba ustna może być, ale tu zapytaj najlepiej na pl.soc.prawo.podatki

    > jakiejś kwoty) - możecie mi coś o tym powiedzieć?
    > Czy na podstawie reklamy na samochodzie/w internecie US może mnie
    > wezwać i nakazać np. przedstawić dokumenty związane z rzekomą
    > działalnością? Jeśli tak - co wtedy?

    To mówisz, że na razie nie masz żadnych klientów. Gorzej jak masz i Ci to
    udowodnią :D

    --
    Jego Ponurość Tristan