  • 1. Data: 2004-11-10 21:36:01
    Temat: Re: Zerwanie umowy o dzieło
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Myszka" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:cmu3ci$94p$1@news.onet.pl...

    Skoro dzieło od Ciebie odebrali w całości, to oczywiście należy Ci się cała
    odpłatność. Mogą nie wypłacić za umowę zlecenie.

  • 2. Data: 2004-11-10 22:07:35
    Temat: Zerwanie umowy o dzieło
    Od: Myszka <d...@t...pl>

    Witam,

    mam następujące pytanie, czy ( i na jakich zasadach)
    można zerwac umowę o dzieło?

    Póltora miesiąca temu podpisałam umowę z firmą językową
    - jestem nauczycielem języka i miałam prowadzic kurs
    w pewnym zakładzie pracy. W celu zminimalizowania opłat
    na ZUS podpisano ze mną dwie umowy : umowę zlecenie na
    prowadzenie zajęć z języka oraz umowe o dzieło na
    przygotowanie autorskiego programu tego kursu i
    materiały dydaktyczne mające być wykorzystane podczas
    jego trwania. Program opracowałam, materiały
    przygotowywałam na bieżąco, prowadziłam lekcje. PO
    póltora miesiąca prezes firmy, w której prowadziłam
    kurs zażyczył sobie zmiany lektora (bo jakoby nie
    umiełam zmotywować pracowników do nauki)i zagroził
    firmie językowej, że w przeciwnym razie zwróci się do
    komkurencji. Firma w myśl hasła "klient nasz pan" nie
    wnikając zbytnio w szczegóły, podziękowała mi za
    współpracę, regulując należność za odbyte lekcje. Czy
    nie powinnam domagać się wypłaty całości kwoty
    wynikającej z umowy o dzieło, skoro mówi ona o
    przygotowaniu programu i materiałów, a przecież te
    dostarczyłam i tym samym z umowy sie wywiązałam?
    W umowie nie ma słowa na temat ewentualnych warunków
    jej rozwiązania, a na moje pytanie w firmie udzielono
    mi mętnej odpowiedzi.

    Dziękuję za wszelkie informacje i pomoc.

    --
    Myszka

  • 3. Data: 2004-11-11 13:53:00
    Od: "js" <j...@i...pl>

    > Użytkownik "Myszka" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Skoro dzieło od Ciebie odebrali w całości, to oczywiście należy Ci się
    > cała
    > odpłatność. Mogą nie wypłacić za umowę zlecenie.

    Jesli dobrze zrozumialem dzieli polegalo na przygotowywaniu materialow na
    lekcje.
    Skoro nie odbyly sie wszystkie, wiec i dzielo nie zostalo odebrane w
    calosci.
    Zalezy to tez od umowy -> jak ona to okresla IMHO.

    --
    http://42.pl/url/9nc
    Nie zastanawiac sie!

  • 4. Data: 2004-11-11 16:09:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > calosci.
    > Zalezy to tez od umowy -> jak ona to okresla IMHO.

    To zależy faktycznie, co było dziełem. Bo jak ich przygotowanie, to związku
    z odbyciem lekcji (obejmujących umowę-zlecenie) nie widzę.

  • 5. Data: 2004-11-11 17:46:44
    Od: Myszka <d...@t...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To zależy faktycznie, co było dziełem. Bo jak ich przygotowanie, to związku
    > z odbyciem lekcji (obejmujących umowę-zlecenie) nie widzę.

    Więc cytuję treść umowy:

    "1 . WYkonamwca zobowiązuje się wykonać na zamówienie
    Zamawiającego opracowanie na piśmie programu kursu
    języka ............ Kurs będzie obejmował cykl 60 zajęć
    w wymiarze 45 minut każde, realizowane na 30
    spotkaniach po 90 min.

    2. przy opracowaniu programu Wykonawca będzie korzystał
    z włąsnych materiałów i urządzeń.

    3. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć opracowany
    program wraz z materiałami autorskimi do poszczególnych
    zajęć nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem
    zajęć. [....] "

    Program dostarczyłam i został on zaakceptowany.
    Materiały przygotowywałam na bieżąco do poszczególnych
    zajęć, bo firma językowa formalnie nie wymagała ode
    mnie ich przedłożenia w całości.

    Dodam jeszcze, że w umowie firma zastrzegła sobie, że
    nie wolno mi w czasie jej trwania współpracować z
    innymi firmami językowymi pod groźba kary pieniężnej.
    Dotrzymałam tego warunku umowy pomimo, że miałam kilka
    propozycji. Wydaje mi się, że umowy o dzieło nie można
    zerwać z powodu "widzimisię" jednej ze stron.

    Dziękuję za wszystkie opinie

    --
    Myszka

    "Ich bin von Kopf bis Fuss auf Liebe eingestellt"

  • 6. Data: 2004-11-11 19:07:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Myszka" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    No więc dostarcz im hurtem resztę materiałów i będzie Ci cała należność
    należała. Ewentualnie porozmawiajcie, ile Ci się należy za to, co
    dostarczyła i rozejdźcie się w zgodzie. Po prostu nie ma żadnego przełożenia
    rozwiązania umowy zlecenia, na umowę o dzieło. To dwie różne umowy. A że
    miało to być uproszczenie - no zawsze mówiłem, że najprościej, to jest pisać
    prawdę.