  • 1. Data: 2004-11-10 21:07:42
    Temat: Szantaż czy nie ? Prosze o pomoc
    Od: "Wandal_Allegrowicz" <alegrowicz@dzieki_za_spam.tenbit.pl>

    "witam cie
    Czy moge wystawić na mojej aukcji ten luksusowy przyżąd,aby byla konkurencja
    i spadła cena do minimum?
    Moglbym wystawic wszystkie te przedmioty co u ciebie,ale po co.Ja
    sprzedawalem tylko (tu nazwa towaru który i on i ja sprzedawaliśmy) a ty
    zrobiles mi konkurencje,więc ja wystawilem (tu nazwa towaru który tylko ja
    sprzedawałem) a następny bedzie (tu nazwa towaru który tylko ja
    sprzedawałem) i tak dalej.Jesli zrezygnujesz z (tu nazwa towaru który i on i
    ja sprzedawaliśmy) ja nie zaczne wystawiać innych towarów,Myśle ze jest to
    uczciwe i opłacalne dla nas obu.Mi nie zalezy zeby zarabiac fortune na tym
    bo mam dobre zarobki w pracy,to jest tylko dla frajdy i na potrzeby związane
    z komputerem aby na siebie zarobił.A towar mam troszeczke taniej niz w
    punkcie w (moim mieście).
    Prosze o odpowiedz >>(tutaj jego nick)<<"

    P.S.
    W nawiasach ja zmieniłem oryginalną treść, bo nieważne jakie to rzeczy czy
    miejsce.

    I teraz mam kilka pytań:

    1. czy to jest szantaż ?
    2. jeśli to jest szantaż to na podstawie jakich przepisów (gdzie ich szukać)
    ?
    3. nie dostosowałem się do jego "wymagań" - czy to coś zmienia ?
    4. czy grożący jest w pełni normalny nazywając to frajdą ?

    Sprawa ma dalszy ciąg, ale zaczęło się od czegoś takiego.

    Nie mam nic przeciw konkurencji, ale czy to co powyżej można nazwać uczciwą
    konkurencją ?

    Pozdrawiam licząc na waszą życzliwość
    I.M.

  • 2. Data: 2004-11-10 21:33:06
    Temat: Re: Szantaż czy nie ? Prosze o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wandal_Allegrowicz" <alegrowicz@dzieki_za_spam.tenbit.pl>
    napisał w wiadomości news:cmu098$j5u$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > 1. czy to jest szantaż ?

    Nie, w rozumieniu prawa karnego. Tak, w rozumieniu słownikowym.

    > 2. jeśli to jest szantaż to na podstawie jakich przepisów (gdzie ich
    szukać)

    Jeśli obydwaj bylibyście przedsiębiorcami, to wchodziły by w grę przepisy o
    nieuczciwej konkurencji. Ale podejrzewam, ze tak nie jest, więc niestety
    moim zdaniem nic się tu prawnie zrobić nie da.

    > 3. nie dostosowałem się do jego "wymagań" - czy to coś zmienia ?

    Nic.

    > 4. czy grożący jest w pełni normalny nazywając to frajdą ?

    Rzecz gustu. Wszystko zależy od przyjmowanej normy.

  • 3. Data: 2004-11-11 00:06:36
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Wed, 10 Nov 2004 22:33:06 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisal(a):

> [...]
    > nieuczciwej konkurencji. Ale podejrzewam, ze tak nie jest, więc niestety
    > moim zdaniem nic się tu prawnie zrobić nie da.

    no może da się zrobić np: obniżyć koszty własne i cenę - konkurencja to
    jednak świetne lekarstwo na wiele problemów,klijenci napewno będą
    zadowoleni.
    JanuszHr

  • 4. Data: 2004-11-11 00:14:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JanuszHr" <h...@p...com> napisał w wiadomości

    > no może da się zrobić np: obniżyć koszty własne i cenę - konkurencja to
    > jednak świetne lekarstwo na wiele problemów,klijenci napewno będą
    > zadowoleni.

    Można też zlikwidować przedsiębiorstwo. W tym wypadku, to raczej mamy do
    czynienia z jakimiś układami między oferentami mającymi na celu podbijanie
    cen. Ale to inna sprawa.