    From: Myszka <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zerwanie umowy o dzieło
    Date: Thu, 11 Nov 2004 18:46:44 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@mieszacz.sobieszow.net

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To zależy faktycznie, co było dziełem. Bo jak ich przygotowanie, to związku
    > z odbyciem lekcji (obejmujących umowę-zlecenie) nie widzę.

    Więc cytuję treść umowy:

    "1 . WYkonamwca zobowiązuje się wykonać na zamówienie
    Zamawiającego opracowanie na piśmie programu kursu
    języka ............ Kurs będzie obejmował cykl 60 zajęć
    w wymiarze 45 minut każde, realizowane na 30
    spotkaniach po 90 min.

    2. przy opracowaniu programu Wykonawca będzie korzystał
    z włąsnych materiałów i urządzeń.

    3. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć opracowany
    program wraz z materiałami autorskimi do poszczególnych
    zajęć nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem
    zajęć. [....] "

    Program dostarczyłam i został on zaakceptowany.
    Materiały przygotowywałam na bieżąco do poszczególnych
    zajęć, bo firma językowa formalnie nie wymagała ode
    mnie ich przedłożenia w całości.

    Dodam jeszcze, że w umowie firma zastrzegła sobie, że
    nie wolno mi w czasie jej trwania współpracować z
    innymi firmami językowymi pod groźba kary pieniężnej.
    Dotrzymałam tego warunku umowy pomimo, że miałam kilka
    propozycji. Wydaje mi się, że umowy o dzieło nie można
    zerwać z powodu "widzimisię" jednej ze stron.

    Dziękuję za wszystkie opinie

    --
    Myszka

    "Ich bin von Kopf bis Fuss auf Liebe eingestellt"