  • 1. Data: 2012-02-11 04:14:40
    Temat: Zdjęcie z fotorafaru - czy da się podważyć pomiar?
    Od: Filip <q...@q...pl>

    Witam,
    gmina przesłała mi fotkę z fotoradaru, że przekroczyłem prędkość równo o
    30 km/h (80/50). (Pamiętam jak niewidoczny fotoradar pstryknął bardzo
    mocno rażącym czerwonym światłem) Spojrzałem wtedy na licznik i miałem
    równo 72km/h. Kobita zerknęła na gpsa i było 69km/h. Żeby jechać 80 km/h
    tak jak przysłali, to bym musiał jechać 88 km/h licznikowo - to bardzo
    szybko jak na tamten odcinek trasy i warunki pogodowe. Padał wówczas
    deszcz i było ciemno/szaro. Miałem spory zapas czasu do celu więc nie
    spieszyło mi się, cały czas miałem ustawioną prędkość na tempomacie nie
    więcej jak 70km/h według gps.
    Pytanie, co ja mogę w tej kwestii zrobić? Jestem przekonany, że nie
    jechałem 80 km/h. A fotoradar zarejestrował rzekomo taką prędkość.
    Nie chodzi mi o głupie 100 zł więcej na mandacie, tylko o sam fakt. Czy
    da się w jakikolwiek sposób podważyć pomiar z fotoradaru?

    Według orzeczenia LOR ponowne pomiary kontrolne powinni przeprowadzić
    najpóźniej w kwietniu 2011r.
    http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/LOR-MultaRadarC.pdf
    Do dnia dzisiejszego najprawdopodobniej nie dokonano ponownych pomiarów.
    Czy to może mieć wpływ na pomiary?

    Decyzja zatwierdzenia jest, proszę bardzo:
    http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/legalizacje/Decyzja_ZZT_17-2010.pdf

    Świadectwo homologacji jest, proszę bardzo:
    http://www.sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/d
    ownload/legalizacje/504-311_60016_26.10.2011-31.10.2
    012.jpg

    Ale..

    Według protokołu odbioru 2008-08-05, maszt ustawiony jest pod kątem 19
    stopni:
    http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/legalizacje/Sycewice_22.08.17.pdf
    A według zatwierdzenia z 2009-01-20, jest 20 stopni.
    http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/legalizacje/Decyzja_ZT_5-2009.pdf
    Nastąpiło zatem przesunięcie masztu?
    Według NIKu, pismo z dnia 4 lutego 2001r. na stronie 10 napisane jest:
    "widoczne ślady dewastacji powłoki zewnętrznej". Czy podczas dewastacji
    powłoki zewnętrznej można przesunąć maszt o 1 stopień, który będzie
    powodował przekłamany pomiar prędkości?
    http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/sgk-nik.pdf
    Czy po dewastacji powłoki zewnętrznej powinni dokonać ponownych pomiarów
    kontrolnych?

    Dla zainteresowanych, tak robi ten fotoradar zdjęcia:
    http://www.pi0tr.org/~security/fotoradar.jpg
    Czy zdjęcie według Was jest na tyle czytelne aby móc rozróżnić kto
    prowadził pojazd? Czy przez takie zdjęcie fotka powinna pójść według Was
    do kosza? :) Nie dość, że mam wycieraczkę na gębie, to jeszcze jest
    niezbyt czytelnie.. ;)

    Swoją drogą bardzo fajna inwestycja. Fotoradar gminę kosztował
    120.780,00 zł, spłacili go w rok czasu. A zarobili w 2009 roku
    7.028.834,14zł. Z czego wydatki rzeczywiste wyniosły 2.719.419,53 zł.
    Nieźle co?

    A propos zmniejsza kar za wykroczenia drogowe, w praktyce wygląda to
    następująco. Możecie przeczytać na stronie 20 niniejszego raportu:
    http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/downl
    oad/sgk-nik.pdf

    Pozdrawiam
    Filip