  • 11. Data: 2010-10-05 17:55:39
    Temat: Re: Zdjecie z fotoradaru - dwóch sprawców
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2010 2:32 AM, SzalonyKapelusznik wrote:

    > A musza pamietac?

    Nie musza pamietac. Maja wiedziec. Niekoniecznie przez zapamietywanie.
    Moga sobie zapisac, isc do wrożki lub zapytac sąsiada, ale maja wiedziec.

  • 12. Data: 2010-10-05 17:56:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2010 3:57 AM, Marian Paździoch wrote:
    > Użytkownik "SQLwiel"<n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A mnie zawsze zastanawiala taka sytuacja: skoro wlasciciel musi wskazac komu
    > powierzyl pojazd (chociaz dla mnie jest to niesprawiedliwe, ale jak mi
    > powiedzial kiedys pewien policjant wreczajac mandat - sprawiedliwosc nie
    > istnieje) to wskazuje np. syna. Syn natomiast twierdzi, ze uzyczyl pojazdu
    > komus innemu. On juz chyba nie ma obowiazku pamietac komu?

    ma
    przeczytaj do konca art 78

  • 13. Data: 2010-10-05 17:58:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2010 1:45 AM, Baczek wrote:
> [...]
    > Załóżmy taką sytuacje. Jedzie małżeństwo samochodem, fotoradar robi zdjęcie
    > w związku z przekroczeniem szybkości (od tyłu auta). Po paru tygodniach
    > przychodzi wezwanie do wskazania sprawcy lub przyznanie się właściciela, że
    > to on kierował. Małżeństwo nie ma rozdzielności majątkowej.
    > Czy, jeżeli oboje małzonkowie stwierdzą, że nie pamiętają kto właśnie na
    > danym odcinku drogi prowadził pojazd i
    > a) oboje jednomyślnie przyznają sie do winy
    > b) oboje jednomyślnie nie przyznają się do winy
    > to, czy jest podstwa do ukarania osoby widniejącej w DR jako właściciel za

    oczywiscie. wlasciciel, nie wskazal.
    to ze jest dwoch wlascicieli niczego nie zmienia.

  • 14. Data: 2010-10-05 18:54:17
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-10-05 19:58, witek pisze:
    > oczywiscie. wlasciciel, nie wskazal.
    > to ze jest dwoch wlascicieli niczego nie zmienia.

    jak miał wskazać, jak nie powierzał...
    odporny jesteś

    KG

  • 15. Data: 2010-10-05 20:44:36
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Nie musza pamietac. Maja wiedziec. Niekoniecznie przez zapamietywanie.
    > Moga sobie zapisac, isc do wrożki lub zapytac sąsiada, ale maja wiedziec.

    Ee yy ... jak sobie zapisze to nie wie tylko ma zapisane. Jak jego sąsiad
    wie i mu powie, to nie znaczy, że wie, bo może sąsiad go okłamał i jednak
    nie wie tylko mu się zdaje, że wie. By wskazać jak było musi jednak
    wiedzieć. Jak zapomni to nie może wiedzieć i taka niemożność usprawiedliwia
    jednak niewskazanie.

  • 16. Data: 2010-10-05 20:55:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/5/2010 3:44 PM, niusy.pl wrote:

> [...]
    > i jednak nie wie tylko mu się zdaje, że wie. By wskazać jak było musi
    > jednak wiedzieć. Jak zapomni to nie może wiedzieć i taka niemożność

    przeczytaj jednak ten art 78, z naciskiem na słowa "na żądanie
    odpowiednich organów".

  • 17. Data: 2010-10-06 06:29:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > przeczytaj jednak ten art 78, z naciskiem na słowa "na żądanie
    > odpowiednich organów".

    No przeczytaj.
    "Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec."

    To oznacza, że w ogóle nie muszą wskazywać jeśli pojazd został użyty wbrew
    ich woli przez osobę nieznaną. Nieznaną, prawda ?

  • 18. Data: 2010-10-06 06:36:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 1:29 AM, niusy.pl wrote:

> [...]
    >
    > To oznacza, że w ogóle nie muszą wskazywać jeśli pojazd został użyty
    > wbrew ich woli przez osobę nieznaną. Nieznaną, prawda ?

    przez nieznana i wbrew ich woli.

    maja byc dwa warunki. Nie tylko, ze jest nieznana, ma tez byc jeszcze
    wbrew woli.

  • 19. Data: 2010-10-06 06:50:56
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    witek pisze:

    > przez nieznana i wbrew ich woli.
    >
    > maja byc dwa warunki. Nie tylko, ze jest nieznana, ma tez byc jeszcze
    > wbrew woli.

    Swego czasu, gdy z grupą kolegów piliśmy wódkę (w pracy, a co?), to
    zarządziłem taki hapening: rzucamy na stół wszystkie kluczyki od aut, po
    czym każdy losuje jakieś kluczyki i wychodzi z nimi na chwilę (np. do
    kibla). Gdy wrócili, to ich poinformowałem:
    "Teraz każdy z Was może zeznać przed sądem i pod przysięgą, że u nas w
    firmie tak się dzieje, że kluczyki leżą na stole, kto chce, to bierze
    jakieś, a jak już nie potrzebuje, to oddaje. Nikt nie wie który z nas
    mógł skorzystać z jego pojazdu".

    No i co mi zrobi nasz koślawy i impotentny "wymiar lewa"?
    Oczywiście może mnie skazać z naruszeniem prawa, ale wtedy do Sztrasburgera.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 20. Data: 2010-10-06 10:49:08
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > przez nieznana i wbrew ich woli.
    >
    > maja byc dwa warunki. Nie tylko, ze jest nieznana, ma tez byc jeszcze
    > wbrew woli.

    Znaczy nie wiadomo kto użył, ale wiadomo, że zgodnie z wolą właściciela albo
    posiadacza ? Weź się zastanów.