  • 1. Data: 2007-05-09 06:23:05
    Temat: Zdjęcia z imprezy na stronach portalu
    Od: "KArolCia" <o...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Witam!

    Ostatnio organizowałem impreze plenerową /koncert.

    Pewien portal internetowy zamieścił potężną galerię zdjęć na swoim serwisie
    nie informując mnie o tym.
    Miałem podpisana umowe wyłącznościową z patronem medialnym na taką galerię.
    portal zamieszczając tą galerie podbija sobie znacznie oglądalność odnosząc
    kożyści finansowe. Portal nie dostał od nas niegdy zgodę na robienie zdjęć
    oraz nie otrzymał od nas tytułu Patrona Medialnego.

    Co moge zrobić?

    --

    Piotr Jeziorski

  • 2. Data: 2007-05-09 12:34:23
    Temat: Re: Zdjęcia z imprezy na stronach portalu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KArolCia napisał(a):

    > kożyści finansowe. Portal nie dostał od nas niegdy zgodę na robienie zdjęć

    A ty dostałaś zgodę na pisanie tutaj? ;->

  • 3. Data: 2007-05-09 16:20:48
    Od: "KArolCia" <o...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    wiadomości news:gnr8h4-08g.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A ty dostałaś zgodę na pisanie tutaj? ;->

    Nie ma miejsca gdzie byłoby napisane że nie mogę. Ale jest miejsce gdzie
    opisane są zasady co można a czego nie można.

    Impreza była zamknięta i biletowana, w regulaminie imprezy był zakaz
    wnoszenia urządzen rejestrujących dźwięk i obraz.
    Mam wiążącą umowe ze sponsorem dotyczacą galerii zdjęć po imprezie - czy mam
    rozumieć że na każdąimprezę mogę wejść robić ile chcę zdjęć i po niej na
    nich zarabiać ??

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-05-09 21:27:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KArolCia wrote:

    > Nie ma miejsca gdzie byłoby napisane że nie mogę.

    Teraz ja ci tu piszę: nie wolno ci tu pisywać. Hepi? ;->

    > Ale jest miejsce gdzie
    > opisane są zasady co można a czego nie można.

    Owszem. To miejsce nazywa się "Dziennik Ustaw".

    Znajdź mi w Dzienniku Ustaw podstawę prawną na konieczność uzyskania
    zgody na patrzenie czy fotografowanie, to pogadamy.

  • 5. Data: 2007-05-10 07:22:28
    Od: "KArolCia" <o...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    > Znajdź mi w Dzienniku Ustaw podstawę prawną na konieczność uzyskania
    > zgody na patrzenie czy fotografowanie, to pogadamy.

    OK zgadzam się jak najbardizej - widze ostre podejscie zamiast odpowiedzi -
    czy ja coś złego robię, że się pytam ??

    Nie potrzebuje zgody na patrzenie lub fotografowanie ale jak jest ze zgoda
    na publikacje zdjec w celu komercyjnym ??? Nie powiesz mi chyba ze mogę
    zrobić Twoje zdjęcie i opublikowac je sobie gdzie chcę bez pytania.

    Piotrek

  • 6. Data: 2007-05-10 07:53:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KArolCia napisał(a):

    > OK zgadzam się jak najbardizej - widze ostre podejscie zamiast odpowiedzi -
    > czy ja coś złego robię, że się pytam ??

    Złe jest to, że usiłujesz ograniczać swobody obywatelskie, a do tego
    prawo ma wyłącznie parlament. A przynajmniej sprawiasz takie wrażenie -
    może się źle wyraziłeś...

    > Nie potrzebuje zgody na patrzenie lub fotografowanie ale jak jest ze zgoda

    Ano właśnie - a poruszyłeś sprawę fotografowania, a nie publikacji.

    > na publikacje zdjec w celu komercyjnym ??? Nie powiesz mi chyba ze mogę
    > zrobić Twoje zdjęcie i opublikowac je sobie gdzie chcę bez pytania.

    A to jest już zupełnie inna sprawa, przy czym to, czy cel jest
    komercyjny, czy nie, wpływa tylko na wysokośc ewentualnego odszkodowania.

    Co do publikacji imprezy to właściwie zależy to od tego, czy uda ci się
    wykazać, że to była jakaś forma artystyczna chroniona prawem autorskim.

    Jeśli tak - jest szansa. Jeśli nie - nie ma najmniejszej.

    Jako że koncert, to przewiduję pewien problem, bo dla koncertu
    zasadniczą sprawą jest z reguły dźwięk.

    W każdym razie na pewno nie możesz się czepiać zdjęć widowni.

  • 7. Data: 2007-05-10 08:29:24
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 9 May 2007 18:20:48 +0200, KArolCia napisał(a):

> [...]
    > rozumieć że na każdąimprezę mogę wejść robić ile chcę zdjęć i po niej na

    Umowa jest między Tobą a sponsorem, więc Ty masz się jej trzymać. Ten kto
    przyszedł na koncert i robił zdjęcia nie musi. Ponieważ organizowałeś
    koncert, a nie sesję fotograficzną nic Ci do zdjęć które wtedy zrobili.
    Gdybyś z każdym wchodzącym podpisywał umowę, w której by było napisane
    "obowiązuje zakaz fotografowania pod groźbą odszkodowania XXX", to wtedy
    byś mógł to odszkodowanie wyegzekwować. A teraz to możesz się tylko na
    nich obrazić.

    Pozdrawiam,
    Henry - fotoamator

  • 8. Data: 2007-05-10 08:35:07
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2007 09:22:28 +0200, KArolCia napisał(a):

    > Nie potrzebuje zgody na patrzenie lub fotografowanie ale jak jest ze zgoda
    > na publikacje zdjec w celu komercyjnym ??? Nie powiesz mi chyba ze mogę
    > zrobić Twoje zdjęcie i opublikowac je sobie gdzie chcę bez pytania.

    Zdjęcia musiały by być reprodukcją (w przypadku koncertu to nierealne)
    lub naruszać prawa do ochrony wizerunku (wtedy protestować by musieli
    uwiecznieni na tych zdjęciach). Ale jeśli nie ma tam zbliżeń widzów
    lub jest uwieczniony zespół (wyjątek dla publikacji osób powszechnie
    znanych występujących publicznie) to też nic Ci to nie da.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2007-05-10 08:37:14
    Od: "KArolCia" <o...@t...ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:hgdajl0jafaa.1u0qxo2s468jt$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > "obowiązuje zakaz fotografowania pod groźbą odszkodowania XXX", to wtedy
    > byś mógł to odszkodowanie wyegzekwować. A teraz to możesz się tylko na

    :) dziekuje rozumie - jak to sie dotyczy faktu że na każdym bilecie był
    regulamin gdzie znajdowała się informacja o zakazie wnoszenia urządzeń
    rejestrujących obraz i dżwięk bez zgody organizatora ? -

    pzdr.
    Piotrek

  • 10. Data: 2007-05-10 08:50:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KArolCia napisał(a):

    > :) dziekuje rozumie - jak to sie dotyczy faktu że na każdym bilecie był
    > regulamin gdzie znajdowała się informacja o zakazie wnoszenia urządzeń
    > rejestrujących obraz i dżwięk bez zgody organizatora ? -

    IMHO nie miało to mocy prawnej.

    Trzeba by przedstawić umowe każdemu przed jej zawarciem. A po zakupie
    biletu to już po ptokach.

    Plus IMHO byłaby to klauzula nie mająza zupełnie żadnej mocy prawnej -
    równie dobrze mógłby zakaz wchodzenia w czerwonych trampkach.