  • 1. Data: 2007-05-08 23:15:01
    Temat: Abonament RTV a akademik
    Od: Wodny <w...@g...pl>

    Witam,
    nie znalazłem w archiwum takiego tematu, więc pytam:

    kto jest odpowiedzialny za odprowadzenie abonamentu w przypadku
    oglądania tv przez studentów w akademiku i jaka jest wtedy opłata - od
    głowy czy jakaś zbiorcza za akademik?

    I teraz trzy konfiguracje:
    1) sala telewizyjna
    2) tradycyjnie rozprowadzony sygnał tv przez kable antenowe do każdego
    pokoju
    3) retransmisja z anteny na dachu poprzez wewnętrzną sieć Ethernet

    Z góry dziękuję.

    --
    Wodny
    Marcin Szewczyk

  • 2. Data: 2007-05-09 00:02:57
    Temat: Re: Abonament RTV a akademik
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wodny" <w...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > kto jest odpowiedzialny za odprowadzenie abonamentu w przypadku oglądania
    > tv przez studentów w akademiku i jaka jest wtedy opłata - od głowy czy

    od telewizora.

    > I teraz trzy konfiguracje:
    > 1) sala telewizyjna

    jak TV jest własnościa akademika, to ktoś z administracji płaci za niego
    abonament ( no chyba, że uczelnie sią zwolnione)

    > 2) tradycyjnie rozprowadzony sygnał tv przez kable antenowe do każdego
    > pokoju

    zależy kto kupił telewizory do pokojów. Jak uczelnia, to uczelnia płaci
    (pytanie tylko ile, czy jeden abonamnet, czy tak jak firmy za każdą sztukę
    telewizora, cz j.w. w ogóle nie płaci).
    Jeżeli telewizory sa własnością studentów to studenci sami maja obowiązek
    opłacać abonament za telewizor.

    > 3) retransmisja z anteny na dachu poprzez wewnętrzną sieć Ethernet

    mogą być dwie wersje
    a) sygnał jest konwertowawny na postać cyfrową i oglądacie to sobie pod
    windows playerem
    b) sygnał jest rozpowszechniany tak jak jest, a każdy ma karte telewizyjną

    ale jak piszesz o Ethernecie to rozumiem, że jakoś to konwertujecie.
    zresztą bez znaczenia, bo w obu przypadkach abonamentu nie będzie bo nie ma
    urządzenia do odbioru programów, a za komputer z kartą TV abonamentu jeszcze
    się nie płaci.

    p.s. abonament za radio w samochodzie też się nalezy.

  • 3. Data: 2007-05-09 03:39:16
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 8 May 2007 19:02:57 -0500, witek napisał(a):

    > p.s. abonament za radio w samochodzie też się nalezy.

    W sytuacji kiedy odprowadzasz za "domowe" RTV to nie płacisz "od sztuki"
    tylko "ryczałtowo", bez względu na ilość TV, radioodbiorników.

  • 4. Data: 2007-05-09 06:56:43
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > W sytuacji kiedy odprowadzasz za "domowe" RTV to nie płacisz "od sztuki"
    > tylko "ryczałtowo", bez względu na ilość TV, radioodbiorników.

    A w przypadku gdy nigdy nie płaciłeś abo RTV to jesteś zwolniony z
    "obowiązku" opłacania go.

    +inż.leva+

  • 5. Data: 2007-05-09 07:28:17
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > Jeżeli telewizory sa własnością studentów to studenci sami maja obowiązek
    > opłacać abonament za telewizor.

    Jeśli studenci (lub rodzice) opłacają w domu to w akademiku
    już nie muszą. Podobnie jak masz radio w samochodzie lub prywatne
    radio w pracy.
    Miroo

  • 6. Data: 2007-05-10 10:43:30
    Od: "japo" <s...@j...pl>

    > Jeśli studenci (lub rodzice) opłacają w domu to w akademiku
    > już nie muszą. Podobnie jak masz radio w samochodzie lub prywatne
    > radio w pracy.

    nie - jeśli masz swoje radio w pracy, to powinieneś zapłacić za nie
    dodatkowo, bo to jest poza "gospodarstwem domowym", podejrzewam więc że w
    akademiku także.

  • 7. Data: 2007-05-10 17:49:21
    Od: Mirek <m...@o...pl.wywal.to>

    witek napisał(a):

> [...]
    > urządzenia do odbioru programów, a za komputer z kartą TV abonamentu jeszcze

    a czasem nie jest tak, że abonament płaci się od odbiornika a sposób
    dostarczenia (lub nie) sygnału nie ma żadnego znaczenia?

  • 8. Data: 2007-05-10 22:55:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Mirek" <m...@o...pl.wywal.to> wrote in message

    > a czasem nie jest tak, że abonament płaci się od odbiornika a sposób
    > dostarczenia (lub nie) sygnału nie ma żadnego znaczenia?

    Mniej więcej. To co napisałem to właśnie tak jest.
    Z tym, że gospodarstwa domowe (plus jakies pewnie wyjątki) płacą jeden
    abonament niezależnie od ilosci odbiorników.

    Przy czym komputer z kartą TV nie zalicza sie (jeszcze) do odbiorników.

  • 9. Data: 2007-05-11 05:57:42
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    witek wrote:

> [...]
    > abonament niezależnie od ilosci odbiorników.
    >
    > Przy czym komputer z kartą TV nie zalicza sie (jeszcze) do odbiorników.

    Podstawa prawna?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 10. Data: 2007-05-11 07:03:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2007 07:57:42 +0200, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Podstawa prawna?

    Raczej interpretacja niż podstawa, ale że dokonana pzrze KRRiTV więc
    znacząca:
    http://www.krrit.gov.pl/abonament/abonament_rtv_06.p
    df