  • 61. Data: 2020-12-08 15:13:53
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: nadir <n...@h...org>

    > nie ma odpowiedzi na pytanie, czy nie jest to czasem środek niezbędny do
    > weryfikacji obecności ucznia na lekcji,

    Nie jest. W przypadku moich dzieciaków wystarczy jak burkną coś do
    mikrofonu lub napiszą na czacie.
    Poza tym nie widzę przeciwwskazań żeby nie puścić w pętli wcześniej
    nagrany film z przebywania przed komputerem.

    > czy upewnieniu się, że np.
    > samodzielnie wykonuje pracę. Co z tym?

    Kamera skierowana w twarz ucznia nie zapobiega oszukiwaniu i
    niesamodzielnemu wykonywaniu zadań.
    Mój młody ma na jednym monitorze teams-y a na drugim co mu się tam
    podoba; gra, youtub, redtub... To może mieć i ściągi.
    Wiem, że są rodzice, którzy odrabiają lekcje za dzieci, to jakiś problem
    żeby rodzic stanął poza obszarem widzenia kamery?

  • 62. Data: 2020-12-08 15:34:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.12.2020 o 09:34, J.F. pisze:

    > O co innego mi chodzi - program musi jakos rozpoznac predkosc lacza.
    > Jedna z metod - pozwolic uzytkownikowi zadeklarowac.
    > Uzytkownik wpisuje np 1Mb/s, program sie ustawia na uzywanie 0.5Mb/s ...
    > i nic nie wie, ze w domu jest jeszcze dwoje innych uzytkownikow.

    Ten 1Mbit/s to nadal max i o ile jednemu abonentowi może starczyć, to...

    > Z powyzszego wynika, ze 0.5Mb/s powinno wystarczyc na proste wideo ...
    > ale dla trojga dzieci, to neostrady zabraknie ...

    ...potem to trafia do wspólnej puli operatora i tam się przytyka.
    Jak masz internet LTE lub kablowy, to pasmo dzieli się mniej więcej
    równo przez wszystkich aktywnych użytkowników. A ich jest "nagle" kupa w
    tym samym czasie, w zbliżonych lokalizacjach.

    > Zalezy jaka lekcja - 400x300 moze byc za malo na wzory czy obrazy.

    Żeby zobaczyć czy to Asia czy Kasia, oraz czy żyją, wystarczy.

    > Z przygotowaną prezentacją - wystarczy klatka co kilka sekund.
    > Ale przygotowanie kosztuje.

    Prezentacja nie musi być "live", opóźnienie nawet 2-3 sekund nic nie
    wnosi, ale jak chcesz pogadać na żywo, to już nie bardzo.

    > A to swoja droga, ze mamy dobry test internetu ...

    No i wyszło, że mamy ten internet gówniany. W tym samym czasie kilka
    milionów uczniów używa łączy, które się w wielu wypadkach nie wyrabiają.

  • 63. Data: 2020-12-08 17:34:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >równo przez wszystkich aktywnych użytkowników. A ich jest "nagle"
    >kupa w tym samym czasie, w zbliżonych lokalizacjach.

    Jest to mozliwe.
    Z drugiej strony - skad nauczyciel nadaje i jakie ma pasmo ?
    Bo jak ma przeslac 0.5Mb/s do 25 uczniow ... a jeszcze inni
    nauczyciele to robia z tego samego lacza.

    >No i wyszło, że mamy ten internet gówniany. W tym samym czasie kilka
    >milionów uczniów używa łączy, które się w wielu wypadkach nie
    >wyrabiają.

    No - a czy byl do tego projektowany lub obiecywal ?
    Skoro jednak w miare idzie i to przy takiej ilosci danych ... moze
    jednak dobry jest, tylko musi sie epidemia skonczyc :-)

    J.

  • 64. Data: 2020-12-08 18:10:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.12.2020 o 17:34, J.F. pisze:

    > Z drugiej strony - skad nauczyciel nadaje i jakie ma pasmo ?
    > Bo jak ma przeslac 0.5Mb/s do 25 uczniow ... a jeszcze inni nauczyciele
    > to robia z tego samego lacza.

    To jest stream przez serwery pośredniczące, więc nauczyciel cały czas
    przesyła 0,5Mit/s.

    > No - a czy byl do tego projektowany lub obiecywal ?

    Obiecują cuda, ale to w reklamach, przy podpisywaniu umowy, a potem
    podczas użytkowania wychodzi co jest warte takie czy inne łącze.

    > Skoro jednak w miare idzie i to przy takiej ilosci danych ... moze
    > jednak dobry jest, tylko musi sie epidemia skonczyc :-)

    Nie wiem czego to wina, ale raz, dwa razy w tygodniu coś tam się
    popierdzieli z tymi teams-ami. Ja akurat w pracy wtedy jestem, to nie
    mam jak tego zweryfikować, ale od syna wiem, że raz to wina naszego
    łącza, bo nic mu wtedy nie działa. Innym razem to chyba infrastruktura
    M$, bo sam internet działa, ale od kumpli przez inne komunikatory
    dowiaduje się, że im też coś się wysypało.

  • 65. Data: 2020-12-08 18:41:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >To jest stream przez serwery pośredniczące, więc nauczyciel cały czas
    >przesyła 0,5Mit/s.

    Racja.
    Tym niemniej ... pogratulowac łącz serwerom posredniczacym :-)

    >Obiecują cuda, ale to w reklamach, przy podpisywaniu umowy, a potem
    >podczas użytkowania wychodzi co jest warte takie czy inne łącze.

    IMO - calkiem znosnie chodzi.
    Oczywiscie mowie o "ostatniej mili", bo dalej trudno sprawdzic ... ale
    jak widac - od serwerow posredniczacych jest calkiem niezle, skoro
    tylko czasem przytyka ..

> [...]
    >popierdzieli z tymi teams-ami. Ja akurat w pracy wtedy jestem, to nie
    >mam jak tego zweryfikować, ale od syna wiem, że raz to wina naszego

    Hm, troche za czesto, a raczej nie chodzi to przeciazenie danymi ..

    > Innym razem to chyba infrastruktura M$, bo sam internet działa, ale
    > od kumpli przez inne komunikatory dowiaduje się, że im też coś się
    > wysypało.

    Dobrze, ze zdazyli chmury rozwinac ...

    J.

  • 66. Data: 2020-12-08 21:58:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-08 o 07:30, Shrek pisze:

    > Jak nie widzisz nic złego w udostępnianiu strimów z własnego mieszkania
    > to dawaj linka do swojej kamery - obiecujemy, że dalej nie będziem
    > rozpowszechniać, więc nie ma się czego obawiać. No a jakby ktoś jednak
    > na jutuba wrzucił, to w sumie też nic się nie stanie - zgłosisz na
    > policję, po dwóch tygodniach umorzą i po problemie;)

    Jeśli już musiałbym robić stream, to robiłbym go na tle ściany lub
    prześcieradła. Podobnie jak każdy, kto ma fioła na punkcie swojej
    prywatności, a musi brać udział w videolekcjach. W niektórych
    aplikacjach da się nawet zrobić sztuczne tło.

    Ogólnie problem "z dupy".

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2020-12-08 22:14:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2020 o 21:58, Liwiusz pisze:

> [...]
    > prywatności, a musi brać udział w videolekcjach. W niektórych
    > aplikacjach da się nawet zrobić sztuczne tło.

    Jakaś racja w tym jest. Natomiast co do zasady problem jest. Pańtwo
    próbuje zmusić do czegoś obywatela bez podstawy prawnej.

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-12-08 22:26:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.12.2020 o 22:14, Shrek pisze:

    > Jakaś racja w tym jest. Natomiast co do zasady problem jest. Pańtwo
    > próbuje zmusić do czegoś obywatela bez podstawy prawnej.

    Czy państwo to nie wiem, ale niektóre szkoły/nauczyciele - tak.

  • 69. Data: 2020-12-08 22:30:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Obraz jest mocno statyczny - głowa na tle jakiejś szafy, więc kompresja daje radę.
    Dopiero jak instruktorka WF-u robi fiki-miki, to obraz przycina.

    -----

  • 70. Data: 2020-12-09 11:51:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jakaś racja w tym jest. Natomiast co do zasady problem jest. Pańtwo
    >próbuje zmusić do czegoś obywatela bez podstawy prawnej.

    Trzeba spytac Czarnka co o tym mysli, bo na razie to nie tyle
    "Panstwo", co jeden nauczyciel, czy dyrektor z samorzadowej szkoly.

    J.