  • 1. Data: 2011-03-09 20:47:18
    Temat: Zbrodnia doskonałÂa?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Właśnie naszła mnie myśl, kiedy można popełnić przestępstwo i nie być ukaranym.
    Gdy np. Polak zabije Niemca na terytorium Anglii to będzie sądzony na wyspie.
    Co, jeśli np. Anglik i Amerykanin spotkają się na wyspie, która nie należy do
    żadnego państwa (do najbliższych wód terytorialnych jest np. 500 km)?
    "Spotkanie" nastąpiło z własnej, nieprzymuszonej woli i wiedzieli, że tylko
    jeden wróci z wspomnianej wyspy. Czy (i gdzie) byłaby sprawa sądowa?

  • 2. Data: 2011-03-09 21:42:00
    Temat: Re: Zbrodnia doskonałÂa?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 09-03-2011 21:47, qwerty pisze:
> [...]
    > 500 km)? "Spotkanie" nastąpiło z własnej, nieprzymuszonej woli i
    > wiedzieli, że tylko jeden wróci z wspomnianej wyspy. Czy (i gdzie)

    [Zieeew...] Kazus z początkowych zajęć z prawa karnego. Powiem jakby
    było w świetle prawa polskiego, bo amerykańskiego czy angielskiego nie
    znam, ale podejrzewam, że byłoby podobnie: sprawca byłby sądzony w
    "swoim" kraju. Miejsc na Ziemi, gdzie nie obowiązuje prawo żadnego
    państwa jest trochę (Antarktyda, wody międzynarodowe), więc taka
    zbrodnia nie byłaby aż tak doskonała jak się wydaje.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2011-03-10 09:45:33
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-09 21:47, qwerty pisze:
> [...]
    > 500 km)? "Spotkanie" nastąpiło z własnej, nieprzymuszonej woli i
    > wiedzieli, że tylko jeden wróci z wspomnianej wyspy. Czy (i gdzie)

    A znasz jakas bezpanska wyspe ?

  • 4. Data: 2011-03-10 10:44:07
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    On Mar 10, 10:45 am, Aha <t...@s...com> wrote:

    > A znasz jakas bezpanska wyspe ?

    Antarktyda.

  • 5. Data: 2011-03-10 11:05:02
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-10 11:44, Użytkownik Łukasz Jamroz napisał:

    > Antarktyda.

    To że nie jest własnością tylko jednego kraju nie oznacza jeszcze
    że jest bezpańska.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-03-10 11:07:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-10 12:05, RadoslawF pisze:
    > To że nie jest własnością tylko jednego kraju nie oznacza jeszcze
    > że jest bezpańska.

    Część Antarktydy jest wolna tzn. - żadne państwo sobie nie rości praw do
    tych terenów.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2011-03-10 11:24:28
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Aha" napisał w wiadomości grup
    > A znasz jakas bezpanska wyspe ?

    Pytanie jest czysto teoretyczne. Przecież nie oznacza, że "coś planuję".

  • 8. Data: 2011-03-10 11:48:28
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 02:44:07 -0800 (PST), Łukasz Jamroz napisał(a):

    > Antarktyda.

    O kurde. NIe ośmieszaj się juz bardziej....Antarktyda i wyspa....
    masakra...faktycznie jestem za zniesieniem matury :))
    Twój post nadaje się w sam raz do "matura to bzdura" :)
    http://maturatobzdura.tv/

  • 9. Data: 2011-03-10 17:06:56
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-10 12:07, Użytkownik Arek napisał:

    > Część Antarktydy jest wolna tzn. - żadne państwo sobie nie rości praw do
    > tych terenów.

    To że państwo nie rości sobie praw do zasobów nie oznacza że
    jest bezpańska i wszystko na niej wolno.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-03-11 06:57:58
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik .B:artek. napisał:

    > [Zieeew...] Kazus z początkowych zajęć z prawa karnego.

    Wyobraź sobie, że nie każdy studiował prawo karne.

> [...]
    > państwa jest trochę (Antarktyda, wody międzynarodowe), więc taka
    > zbrodnia nie byłaby aż tak doskonała jak się wydaje.

    No to sobie wyobraźmy następującą sytuację: jest sobie wyspa na którą
    nie dotarła cywilizacja i ludzie żyją w strukturze plemiennej.
    Na tej wyspie ląduje Polak (statek mu się rozbija w pobliżu, czy coś
    takiego). Zgodnie ze zwyczajami wyspiarzy bierze ślub z kilkoma kobietami.
    Czy jeśli rozbitek zostanie uratowany, to czy będzie w Polsce odpowiadał
    za bigamię?

    --
    Pozdrawiam,
    Zaciekawiony Tapatik