  • 11. Data: 2007-10-29 22:39:09
    Temat: Re: Zbieranie danych włamywacza do sieci
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    news:fg5kl5$a5u$1@inews.gazeta.pl...

    > Kto i dlaczego Cię do tego *zmusza*?

    Zobowiązania wobec klientów, którzy mają z tego powodu utrudnienia w
    dostępie do sieci.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2007-10-29 23:14:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Zobowiązania wobec klientów, którzy mają z tego powodu utrudnienia w
    > dostępie do sieci.

    To się nazywa ryzyko z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej.
    Możesz go odłączyć od sieci. Ale na przyklad nie możesz tego zrobić,
    wysyłając dwóch panów mówiących cyrylicą, żeby mu ręcznie wytłumaczyli,
    że źle robi.

    To, że potrafisz podejrzeć hasło, a nie potrafisz skutecznie wytłumaczyć
    cyrylicą nie zmienia faktu, że i jedno i drugie rozwiązanie jest
    przestepstwem.

    M.

  • 13. Data: 2007-10-30 07:02:36
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jan Werbiński wrote:
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Zobowiązania wobec klientów, którzy mają z tego powodu utrudnienia w
    > dostępie do sieci.

    I chcesz przez to łamać prawo? Wybacz, ale to Twój problem że nie
    potrafisz dotrzymać umowy z klientem. A jak uważasz, że ktoś popełnia
    przestępstwo to zgłoś się na Policję.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2007-10-30 13:28:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > I chcesz przez to łamać prawo? Wybacz, ale to Twój problem że nie
    > potrafisz dotrzymać umowy z klientem. A jak uważasz, że ktoś popełnia
    > przestępstwo to zgłoś się na Policję.

    Ja się już zgłosiłem. Nie chcę łamać prawa, nie wiem dlaczego tak myślisz?
    To prokurator chce więcej informacji, ale nie wiem czy nie powinien wydać
    nakazu wykorzystania hasła?

    Przykład:
    Wydarzyło się morderstwo, ale ktoś, chyba podejrzany zostawił zaadresowany
    do kogoś list na miejscu zbrodni. Czy można naruszyć tajemnicę
    korespondencji w celu ustalenia podejrzanego? Można otworzyć od razu, czy
    czekać na nakaz?

  • 15. Data: 2007-10-30 15:11:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > zaadresowany do kogoś list na miejscu zbrodni. Czy można naruszyć
    > tajemnicę korespondencji w celu ustalenia podejrzanego? Można otworzyć

    Może w ten sposób: zasadniczo nie wolno, ale sąd może uznać, że
    działałeś w stanie wyższej konieczności albo brak było szkodliwości
    społecznej czynu.

  • 16. Data: 2007-10-30 18:33:08
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jan Werbiński wrote:

    > Ja się już zgłosiłem. Nie chcę łamać prawa, nie wiem dlaczego tak
    > myślisz? To prokurator chce więcej informacji, ale nie wiem czy nie
    > powinien wydać nakazu wykorzystania hasła?

    Ale czemu chcesz lenia prokuratora wyręczać? Płaci Ci ktoś za to?

    Ty nie możesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 17. Data: 2007-10-30 21:05:56
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Art. 368 par. 1 KK lub Art. 287 KK - duh...

    1. gdzie tu bezposredniosc w momencie wlamywania w celu uzyskania danych?
    2. w moim kodeksie nie ma art 368

    P.

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 18. Data: 2007-10-30 21:31:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Ja się już zgłosiłem. Nie chcę łamać prawa, nie wiem dlaczego tak
    > myślisz? To prokurator chce więcej informacji, ale nie wiem czy nie
    > powinien wydać nakazu wykorzystania hasła?

    To powinieneś dostarczyć mu te informacje. Co do wykorzystania hasła, to
    może - na zlecenie prokuratora - przeprowadzić to np. biegły czy
    wyspecjalizowana komórka policji, nie poszkodowany.

    M.

  • 19. Data: 2007-10-30 22:42:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent wrote:

    > 1. gdzie tu bezposredniosc w momencie wlamywania w celu uzyskania danych?

    "Akurat ten gość w tym momencie działał na moją szkodę" ;->

    > 2. w moim kodeksie nie ma art 368

    Oj, o 100 mniej - pomyśl trochę...