    From: Jan Werbiński <j...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zbieranie danych włamywacza do sieci
    Date: Mon, 29 Oct 2007 13:26:15 +0100

    news:fg4iha$kmb$1@news2.task.gda.pl...

    > Nie, jest to nielegalne.
    >
    > Kodeks Karny:
    > Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie
    > przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do przewodu
    > służącego do przekazywania informacji lub przełamując elektroniczne,
    > magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie, podlega grzywnie,
    > karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    No tak, ale tutaj ja jestem tym poszkodowanym i z tego właśnie paragrafu, do
    mojej sieci się podłączono. Prokurator potrzebuje dodatkowych danych
    identyfikujących.

    Czy potrzeba namierzenia przestępcy jest wystarczającym uprawnieniem?

    PS
    Sieć nie pracuje prawidłowo. Mam zakłócenie pracy, którego przyczynę muszę
    ustalić. Przyczyną zakłóceń jest komputer, którego nie powinno być. Podszywa
    się pod inny komputer. Przecież muszę w jakiś sposób ustalić źródło
    zakłóceń?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/