  • 1. Data: 2003-06-24 00:21:36
    Temat: Zawieszenie postępowania komorniczego...
    Od: "Adoks" <a...@i...pl>

    Witam
    ...w wyniku zadłużenia (kredyt oraz ROR) wobec Banku Spółdzielczego zjawił się
    komornik i zrobił zajęcie części ruchomości. Aby sprawę odkręcić został zaciągnięty
    kolejny
    kredyt w tym samym banku z którego pokryto w całości wcześniejsze zadłużenie. Od
    tamtej
    pory (12.2003) nowy kredyt spłacany jest terminowo a mimo to komornik przysłal w
    lutym
    zawiadomienie o wejściu na część poborów w zakładzie pracy. Po interwencji w BS
    otrzymaliśmy
    informacje że nie wiedzą dlaczego tak się stało gdyż oni jako bank powiadomili
    komornika
    o naszych zobowiązaniach. Dwa miesiące później komornik przysłał informację że zajęte
    ruchomości poddane zostaną licytacji podając jej termin. To już było przegięcie....
    Tym razem poszło pismo do banku o wyjaśnienie i pisemną odpowiedź.
    Bank w odpowiedzi podał że w związku z zadłużeniem jakie mamy wobec nich
    tylko zawiesza postępowanie komornicze a nie odwołuje. Stąd moje pytanie...
    czy bank może zajęcie komornicze przerzucić ze starego (spłaconego) kredytu
    na ten nowy który spłacany jest regularnie podając jako powód tylko fakt że mamy
    wobec nich zadłużenie ?
    Czy jest na to jakiś przepis prawny ? W ten sposób stałem się niewolnikiem własnych
    ruchomości. Jeśli ktoś wie i orientuje się w takich przepisach prawnych to bardzo
    proszę o odpowiedź.
    pozdrawiam
    -= Refix =-
    r...@p...com

  • 2. Data: 2003-06-25 18:10:11
    Temat: Re: Zawieszenie postępowania komorniczego...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym zrobił tak. Na piśmie wezwał bank do odpowiedzi, czy Twoja należność
    z tytułu pierwszego kredytu została zaspokojona w całości. Pewnie
    odpowiedzą, że tak. Wówczas idziesz do komornika i pytasz, na podstawie
    jakiego tytułu wykonawczego Cię ściga. Jak pokaże Ci tytuł za to pierwsze
    zobowiązanie, to Ty wyjmujesz pismo z banku i tłumaczysz mu, że przecież to
    spłaciłeś, na co masz dowód w postaci pisma z banku. No i wzywasz komornika,
    by na tytule wykonawczym odnotował fakt uregulowania przez Ciebie należności
    dla banku. Jeśli teraz będzie Cię nadal nękał, to wezwij go do okazania
    tytułu wykonawczego i tyle. Z tym, że przyszło mi do głowy, że komornik może
    po prostu chcieć zwindykować swoje koszty.

  • 3. Data: 2003-06-25 22:10:35
    Od: "Adoks" <adoks@wytnij_iop.pl>

> [...]
    > tytułu wykonawczego i tyle. Z tym, że przyszło mi do głowy, że komornik może
    > po prostu chcieć zwindykować swoje koszty.

    Dzięki za podpowiedź Robert. Napiszę chyba pismo do Banku i zaniosę osobiście
    w którym przywołam nr.umowy kredytu na którym wisi postępowanie komornicze
    a który notabene został już spłacony w ub.roku i zarządam jego potwiedzenia.
    Natomiast zastanawia mnie fakt czy Bank może w świetle przepisów prawa
    przerzucić (zawieszając na dzień dzisiejszy) zajęcie ruchomości na ten obecny
    kredyt, mimo że jest on spłacany regularnie ?
    Bo taką przecież dostałem odpowiedź że Bank tylko zawiesza postępowanie
    komornicze gdyż nadal pozostajemy jego dłużnikami.
    Czy to tylko blew aby nas w pewien sposób trzymać w niepewności ?
    pozdrawiam
    -= Refix =-

  • 4. Data: 2003-06-26 15:00:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli ma prawomocny tytuł wykonawczy na to nowe zobowiązanie to może. Tylko
    coś nie wierzę, by miał. bez tego komornik nie może nic przerzucać nigdzie.