  • 1. Data: 2003-06-23 21:52:57
    Temat: Konsul- po co instnieje?
    Od: "Klemens" <s...@h...pl>

    Witam.
    Może dla wielu wyda się to pytanie śmieszne, ale jakie ma zadania: Konsul
    Honorowy. W moim mieście nie ma konsulatu, natomiast znalazłem wyżej
    wymienioną osobę.
    Pozdrawiam.
    Klemens.

  • 2. Data: 2003-06-23 22:47:46
    Temat: Re: Konsul- po co instnieje?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Klemens" <s...@h...pl> naskrobał/a w

    > Może dla wielu wyda się to pytanie śmieszne, ale jakie ma zadania:
    > Konsul Honorowy.

    Takie same jak każdy inny konsul, chociaż mają węższy zakres przywilejów
    i immunitetów.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.

  • 3. Data: 2003-06-23 23:40:49
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    > Takie same jak każdy inny konsul, chociaż mają węższy zakres przywilejów
    > i immunitetów.

    Konsul honorowy teoretycznie ma takie same uprawniena jak kazdy "normalny"
    konsul, lecz w praktyce jego rola najczesciej jest reprezentacyjno-honorwa i
    tylko taka, a normalna robote konsularna, jak np wydawanie wiz i inne sprawy
    paszportowe wykonuja tylko zwykle przedstawicielstwa konsularne. Np u mnie w
    Katowicach rezyduje konsul honorowy Peru, ale po wizy odsyla do Warszawy do
    wydzialu konsularnego ichniejszej ambasady. Moglbym podac jeszcze kilka
    podobnych przykladow na jakie natrafilem - i to zarowno na przykladzie
    polskich konsuli honorowych w innych krajach, jak i na odwrot.

    Cezar

  • 4. Data: 2003-06-23 23:44:15
    Od: wer <w...@w...tnijto.pl>

    Cezar wrote:

    > Konsul honorowy teoretycznie ma takie same uprawniena jak kazdy "normalny"
    > konsul, lecz w praktyce jego rola najczesciej jest reprezentacyjno-honorwa i

    Konsul honorowy czesto nie jest obywatelem panstwa, ktore reprezentuje i
    zawsze jest obywatelem panstwa na ktorego terenie ma siedzibe. Zalatwia
    tez sprawy urzedowe, o ile nie ma regularnego przedstawicielstwa.

    wer

  • 5. Data: 2003-06-24 04:23:31
    Od: "Klemens" <s...@h...pl>

    Dziękuję wszystkim.