    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zatrzymywanie pojazdow.
    Date: Fri, 7 May 2004 13:13:20 +0200
    Sender: g...@o...pl@195.245.226.66

    anonymous wyskrobał(a):
> [...]
    > Celnego zatrzymujace samochody do kontroli. Do tej pory odbywalo to sie
    > wspolnie z patrolami Policji, ale obecnie celnicy zatrzymuja samochody
    > sami, czy maja do tego prawo, nie tyle do kontrolowania ile do
    > zatrzymywania pojazdow.
    > W tej chwili mamy tyle slozb (Policja, SG, Inspekcja Transportu Drogowego,
    > chyba nawet Straz Miejska) uprawninych do kontrolowania i zatrzymywania
    > pojazdow ze nie bardzo wiem kto co i gdzie moze kontrolowac.
    > Czy znacie jakies linki gdzie mozna to sprawdzic, albo wiecie kto moze
    > zatrzymywac pojazdy i co ma prawo sprawdzac.

    Kodeks celny:

    Art. 277(1) § 1. W celu ustalenia zgodności z przepisami prawa,
    przywozu towaru na polski obszar celny lub wywozu z tego obszaru, organ
    celny może w szczególności:

    1) kontrolować dokumenty i dane handlowe, w tym także sporządzone z
    zastosowaniem technik elektronicznego przetwarzania danych,
    2) ustalać tożsamość osób,
    3) dokonywać oględzin towarów,
    4) kontrolować księgowość,
    5) badać towary i pobierać ich próbki,
    6) przeprowadzać rewizję celną,
    7) zatrzymywać i kontrolować środki transportu,
    8) przeszukiwać osoby i pomieszczenia.

    > I jeszcze jedno czy niemiecka Policja albo BGS (odpowiednik naszej Sltrazy
    > Granicznej), moga legiymowac, zatrzymywac, kontrolowac na terenie naszego
    > kraju.

    Nie, Polska to Polska, a nie Niemcy.

    --
    Bartek Gliniecki