  • 1. Data: 2003-02-10 22:48:08
    Temat: Zatrzymanie rzeczy
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie w zwiazku z nastepujaca sprawa:
    Mialo miejsce zatrzymanie pewnej rzeczy ... dokonane przez Policje,
    bez postanowienia prokuratora - a majacej byc dowodem popelnienia
    rzekomego (bo jeszcze nie udowodnionego) przestepstwa.

    Majac na uwadze istnienie Art. 217. § 3 i ostatnie sformulowanie jakie
    jest tam zawarte:

    "Osobie tej nalezy doreczyc, w terminie 7 dni od zatrzymania rzeczy,
    postanowienie sadu lub prokuratora w przedmiocie zatwierdzenia tej
    czynnosci."

    I tu pojawia sie moja watpliwosc: Co sie dzieje jesli takie
    postanowienie nie zostanie dostarczone?
    I czy moge rzadac natychmiastowego zwrotu zatrzymanej rzeczy w zwiazku
    z brakiem dopelnienia obowiazku wynikajacego wlasnie z Art. 217. § 3 ?

    Druga watpliwosc dotyczy samego protokolu sporzadzonego przy
    zatrzymywaniu owej rzeczy. Jest mianowicie zapisane ze:

    Art. 229. i ostatnie jego zdanie o brzmieniu:

    " Jezeli polecenie nie zostalo uprzednio wydane, zamieszcza sie w
    protokole wzmianke o poinformowaniu osoby, u której czynnosc
    przeprowadzono, ze otrzyma postanowienie w przedmiocie zatwierdzenia
    czynnosci."

    Co sie dzieje jesli taka "wzmianka" nie zostala zawarta w w/w
    protokole ?
    I jakie sa ewentualnie tego implikacje ?

    pozdrawiam Cray
    PS przepraszam ze nie precyzuje slowa "rzecz" ale .... wolalbym tego
    nie mowic, bo moglo by to sprowokowac dyskusje nie na temat
    ..........::::: Cray :::::..........
    c...@o...pl

  • 2. Data: 2003-02-11 08:29:03
    Temat: Re: Zatrzymanie rzeczy
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-02-10 23:48, Użytkownik Cray napisał:
> [...]
    > I czy moge rzadac natychmiastowego zwrotu zatrzymanej rzeczy w zwiazku
    > z brakiem dopelnienia obowiazku wynikajacego wlasnie z Art. 217. § 3 ?

    patrz art. 230 kpk

    > Co sie dzieje jesli taka "wzmianka" nie zostala zawarta w w/w
    > protokole ?
    > I jakie sa ewentualnie tego implikacje ?

    Mysle, ze moze to stanowic podstawe do wniesienia zazalenia (patrz art.
    236 kpk).

    --
    Jubei