    From: "Greg" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zatrudnienie czlonkow stowarzyszenia - zgodne z prawem?
    Date: Tue, 3 Jul 2007 16:28:03 +0200

    Witam!

    Zgodnie z Ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach:

    Art. 2.
    3. Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków; do
    prowadzenia
    swych spraw może zatrudniać pracowników.

    Art. 34.
    Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad
    określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej
    stowarzyszenia
    służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału.

    Z powyższego wynika, że stowarzyszenie może zatrudniać pracowników dla
    realizacji celów statutowych. Z tego co słyszałem zdarza się, że
    stowarzyszenie zatrudnia swoich członków i płaci im za wykonaną pracę. Moim
    zdaniem jest to jednak sprzeczne z zapisem o pracy społecznej członków. Nie
    jestem jednak biegły w interpretacji prawa dlatego zwracam się z prośbą o
    pomoc do Was. Jak to jest?

    pozdrawiam
    Greg