  • 1. Data: 2004-05-17 09:17:05
    Temat: Zaswiadczenie o dochodach z US do zasilku rodzinnego.
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

    Witam,

    Sprawa dotyczy nowych zasad przyzanawania zasilku rodzinnego. Na
    zaswiadczeniu, ktore otrzymalem z Urzedu Skarbowego widnieje kwota dochodu,
    ktora nie jest pomniejszona o nalezny podatek dochodowy od osob fizycznych
    (kwota podatku 0,- zl). W 2002r. korzystalem z przyslugujacych odliczen od
    podatku. W zwiazku z tym dochod na jednego czlonka mojej rodziny przekroczyl
    granice 504,- zl o 4,97 zl i zasilki rodzinne mi nie beda przyslugiwaly. W
    ustawie o świadczeniach rodzinnych nigdzie nie wyczytalem, ze jesli podatnik
    korzystal z odliczen od podatku to na zaswiadczeniu bedzie widnialo 0,-zl.
    Zreszta jesli juz tak ma byc to zwrot podatku mialem w 2003r. i faktyczny
    dochod w 2002r. byl pomniejszony o kwote podatku. Zadzwonilem do US i jakis
    kierowniczek powiedzial, ze jak mam problem to dzwonic do Warszawy bo oni
    dostali program, ktory tak liczy i juz. Nie zaprzeczyl, ze podatek nalezalo
    odjac. Typowe prawda?
    Czy ktos z grupowiczow spotkal sie moze z odobnym problemem i czy jest z
    niego korzystne dla mnie wyjscie?

    Z gory dziekuje za uwagi.

    Pozdr
    Rafal

  • 2. Data: 2004-05-17 16:02:45
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "bluefive" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przekroczyl
    > granice 504,- zl o 4,97 zl i zasilki rodzinne mi nie beda przyslugiwaly. W

    jeżeli w poprzednim okresie zasiłkwym przysługiwały tobie zasiłki rodzinne i
    twój dochód nie przekroczył 504 + kwota najniższego zasiłku to
    przysługują ci nadal zasiłki rodzine

  • 3. Data: 2004-05-17 17:37:06
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    dochodu,
    > ktora nie jest pomniejszona o nalezny podatek dochodowy od osob fizycznych

    Prawdopodobnie dlatego, że podatek faktyczny, który zapłaciłeś wyniósł 0 zł.
    Najpierw twój zakład pracy pobrał zaliczkę z wynagrodzeń a potem w
    rozliczeniu rocznym na picie rocznym wykazałeś że po skorzystaniu ulg
    podatku nie należało pobierać. I dostałeś zwrot z US podatku.
    I wszystko jest w porządku bo do zasiłku rodzinnego bierzesz osiągnięty w
    2002 roku dochód całkowity a nie tylko ze stosunku pracy.
    To że zwrot podatku był w 2003 roku nie ma znaczenia. Gdybyś chciał na to
    patrześ to do dochodu za 2002 rok powinieneś dodać (albo odjąć) zwrot
    podatku za 2001 rok. :)
    Dziś miałem takie zaświadczenie przed oczami i wyjaśniałem z ZUS i US. Tak
    ma być wg obydwóch instytucji.

> [...]
    przekroczyl
    > granice 504,- zl o 4,97 zl i zasilki rodzinne mi nie beda przyslugiwaly. W

    Jeżeli przekroczyłeś nie więcej niż 43 zł a pobierałeś do 30 kwietnia
    zasiłek rodzinny to nadal ci się należy.
    od 1.05.2005 już tego przywileju nie będzie

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2004-05-17 17:44:46
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > od 1.05.2005 już tego przywileju nie będzie
    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/

    dla scislosci 1 wrzesnia 2005, gdyz obeznie zr i dodatki sa przyznawane na
    okres 1 maj 2004 - 31 sierpien 2005

    Jean

  • 5. Data: 2004-05-17 20:03:10
    Od: c...@o...pl

    > Witam,
    >

    > Czy ktos z grupowiczow spotkal sie moze z odobnym problemem i czy jest z
    > niego korzystne dla mnie wyjscie?

    Wszystko to co powiedzieli przedpiścy:), ewentualnie - jak mnie poinformowano w
    "zasiłkowni" - przy przekroczeniu dochodu 504 zł/os. za rok 2002, można
    dostarczyć oprócz tego jeszcze zaświadczenie o zarobkach za ostatnie 3 miesiące,
    jeśli te dochody są niższe i nastąpiła tzw. utrata dochodu. Wtedy też się
    załapiesz na zasiłek rodzinny. Sama jeszcze tego nie sprawdziłam, na razie to
    informacja teoretyczna od panienki z okienka:)
    Pozdr.

  • 6. Data: 2004-05-18 07:49:03
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Dziekuje za odpowiedzi!
    Znam przypadek tzw. rownowaznika, ale dotyczy on podobno tylko osob
    pobierajacych rodzinne a ja sie "nie zalapalem" na rodzinne. Pobieralem
    wychowawcze na dziecko bo ten zasilek byl innaczej liczony. Nie moge sie
    dowiedziec czy ktos kto pobieral tylko wychowawczy i przekroczyl minimalnie
    dochod za 2002 moze sie ubiegac o nowe swiadczenia????

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2004-05-18 15:30:19
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    ,
> [...]
    minimalnie
    > dochod za 2002 moze sie ubiegac o nowe swiadczenia????
    W ustawie pisze o zasiłku rodzinnym a nie o wychowawczym. od tego jest
    uzależnione.
    To chyba sie nie złapiesz

    --
    Pawełj