  • 1. Data: 2004-08-24 14:04:30
    Temat: Zasilek wychowawczy cd.
    Od: "RakS" <0...@0...pl>

    Tak bylo miesiac temu:
    > 2 tygodnie temu zlozylem wszystkie wymagane dokumenty do urzedu miasta
    > aby otrzymac zasilek wychowawczy.
    > W podpowiedzi otrzymalem pismo, ze musze udokumentowac jeszcze
    > zameldowanie dziecka i zony w Bydgoszczy (tam jestem zameldowany, zona
    > i dziecko gdzie indziej) aby otrzymac zasilek wychowawczy.

    2 tygodnie temu zameldowalem zone i dziecko w Bydgoszczy (tam mieszkam).
    W odpowiedzi otrzymalem kolejne pismo z Urzedu Miasta, ze musze z zona
    zlozyc wyjasnienia dotyczace nie korzystania z urlopu macierzynskiego.

    Moje pytania:
    Zeby otrzymywac srodki finansowe za urlop wychowawczy (maz) to czy zona w
    tym czasie nie moze byc na urlopie macierzynskim?

    W moim przypadku zona i ja nie korzystamy z urlopu macierzynskeigo.

    Jezeli tak to zrozumiale, ze wzywaja moja zone i mnie o wyjasnienie tej
    sprawy,
    ale jezeli dozwolone jest korzystanie przez zone z urlopu macierzynskiego
    (pobieranie srodkow finansowych z ZUS) i korzystanie z urlopu wychowawczego
    przez meza to po co im nasze oswiadczenia.

    Prosze o podanie podstawy prawnej, ktora wyjasnialaby te kwestie?

    RakS.