  • 1. Data: 2004-08-24 12:59:18
    Temat: umowa o pracę - czas nieokreślony a UE
    Od: "Dominika" <d...@w...pl>

    Witam,
    przez dwa lata pracowałam w szkole. Co roku zawierano ze mną umowę na rok. W
    świetle przepisów trzecia powinna być na stałe. Jednak dyrektor twierdzi, że
    od wstąpienia do UE to się zmieniło i ta umowa, którą teraz podpiszę jest
    pierwsza w UE i dopiero trzecia liczona od tej będzie na stałe. Czy to
    prawda? Czy ktoś może mi podać jakąś podstawę prawną?
    Dziękuję serdecznie.
    Pozdrawiam
    Dominika

  • 2. Data: 2004-08-24 15:22:54
    Temat: Re: umowa o pracę - czas nieokreślony a UE
    Od: "iza" <p...@o...pl>

    Po 1 maja 2004 pracodawcy moga zapomniec o wielokrotnym zatrudnianiu jednej
    osoby na kolejnych umowach na czas okreslony. Do kodeksu pracy powrocil
    bowiem przepis nakazujacy uznac trzecie takie zatrudnienie za bezterminowe,
    jesli przerwa miedzy pierwszym a drugim nie przekroczy miesiaca.
    Chodzi tu o art. 251 kodeksu pracy. Zgodnie z nim trzecia kolejna umowa na
    czas okreslony zawarta z ta sama osoba staje sie bezterminowa, jesli miedzy
    zakonczeniem pierwszej umowy a nawiazaniem drugiej nie minal miesiac. Nowela
    z 14 listopada 2003 r. (DzU nr 213, poz. 2081; dalej: nowela listopadowa)
    zawiesiła stosowanie tego przepisu na okres od 29 listopada 2002 r. do
    momentu wejścia Polski do Unii.

    Przywrocenie tego przepisu od 1 maja połozylo kres umowom na czas okreslony.
    Zgodnie z art. 15 "noweli listopadowej" przepis ten stosuje sie poczawszy od
    umow zawartych od dnia uzyskania czlonkostwa w Unii.
    Nie nalezy liczyc umowy na okres probny, na czas wykonania określonej pracy
    czy zawieranych z bezrobotnymi w ramach ich zatrudnienia przy robotach
    publicznych.

    Należy uznać, że odliczanie w świetle art. 251 k.p. zaczyna się od umów na
    czas określony zawartych od 1 maja.
    Zatem pierwszy będzie angaż spisany począwszy od tej daty.

    Podsumowujac: z dniem 1 maja 2004 r. nastapilo, w odniesieniu do wszystkich
    umow o pracę na czas okreslony, swoiste wyzerowanie. Jako pierwsza, w
    rozumieniu art. 251 k.p., bedzie liczona umowa zawarta po tym terminie.

    Pozdrawiam,

    Iza

  • 3. Data: 2004-08-24 17:07:12
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.pl>

> [...]
    > którą teraz podpiszę jest pierwsza w UE i dopiero trzecia liczona od
    > tej będzie na stałe. Czy to prawda? Czy ktoś może mi podać jakąś

    Dyrektor ma racje. Podstawa prawna : KP(kodeks pracy) Art. 25. z indexem 1
    ( o ile dobrze pamietam - pisze z pamieci, w kazdym razie na pewno gdzies
    blisko :) ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    m...@o...No.More.Spam.pl

  • 4. Data: 2004-08-24 17:16:04
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik iza napisał(a):
> [...]
    > umow o pracę na czas okreslony, swoiste wyzerowanie. Jako pierwsza, w
    > rozumieniu art. 251 k.p., bedzie liczona umowa zawarta po tym terminie.

    Do nauczycieli nie stosuje sie tych przepisów kodeksu pracy, w szczególności
    art. 25 (1) kp, lecz art. 10 Karty Nauczyciela, i przy spełnieniu określonych
    tam przesłanek (choćby ustęp 7) umów na czas okreslony może być więcej niż 2.

    --
    JOHNSON :)