    From: "mgma" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek opiekuńczy
    Date: Tue, 20 Dec 2005 19:16:07 +0100

    Użytkownik "Pietrek" <p...@m...de> napisał w wiadomości
    news:g866noicv9jv.1tomnqx0p988g$.dlg@40tude.net...
    > Witam,
    > mam zone i synka 5 letniego. Oboje pracujemy. Zona była na zwolnieniu
    > lekarskim na dziecko. Dostaliśmy z ZUS informacje , iż nie zostanie
    > wypłacony zasiłek za dwa dni. Nie są to dni następujące po sobie tylko z
    > dwutygodniowym odstępem. Uzasadnienie powołuje sie na Dz.U.z 2005r. Nr31,
    > poz.267 art.34
    > Mieszka z nami też brat żony. Być może to on był widziany w domu w owych
    > dniach.
    > Podejrzewamy że cały ten cyrk jest wynikiem donosu "życzliwej" sąsiadki.
    > W związku z tą sytuacją mam kilka pytań.
> [...]

    Art. 34 wymienionej ustawy mówi: " Zasiłek opiekuńczy nie przysługuje,
    jeżeli poza ubezpieczonym są inni członkowie rodziny pozostający we wspólnym
    gospodarstwie domowym, mogący zapewnić opiekę dziecku lub chorenu członkowi
    rodziny. Nie dotyczy to jednak opieki sprawowanej nad chorym dzieckiem w
    wieku do 2 lat".