  • 1. Data: 2011-07-29 18:15:14
    Temat: Wynajem mieszkania - czas na użycie łomu?
    Od: "fonklompf" <f...@o...pl>

    Witam wszystkich,
    Moja kuzynka wynajęła mieszkanie (a przynajmniej tak jej się wydawało). Spisała
    z gościem umowę. Zapłaciła za rok z góry - gość twierdził, że wyjeżdza za
    granicę (cena była atrakcyjna). Dostała klucz.
    Teraz okazuje się, że klucz otwiera tylko jeden z dwóch zamków, a gość zniknął
    i nie odpowiada na telefon.
    Policja stwierdziła, że dopóki nie pojawi się np. drugi najemca to sprawy nie
    ma. Sugerowali, żeby po prostu otworzyć te drzwi siłowo (ślusarz itp.).

    Czy kuzynka rzeczywiście może tak postąpić? A co jeśli pojawi się drugi najemca?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję z radę,
    FK

  • 2. Data: 2011-07-29 19:24:56
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - czas na użycie łomu?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/29/2011 1:15 PM, fonklompf wrote:
    > Czy kuzynka rzeczywiście może tak postąpić? A co jeśli pojawi się drugi najemca?

    a co kuzynka by zrobiła jakby ten klucz po prostu zgubiła. Stałaby na
    korytarzu i ryczała jak beksa?

    umowa plus slusarz plus znajomy policjant do towarzystwa i do dzieła.
    Jesli sie okaze, ze w srodku coś jest, zamknac spisac protokol i pod namiot.

  • 3. Data: 2011-07-30 10:07:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "fonklompf" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy kuzynka rzeczywiście może tak postąpić? A co jeśli pojawi się drugi
    > najemca?

    To to jeszcze nic. Gorzej, jak pojawi sie niczego nie swiadomy prawowity
    wlasciciel ;)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-07-30 10:13:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.07.2011 12:07), SDD wrote:

    > Użytkownik "fonklompf" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To to jeszcze nic. Gorzej, jak pojawi sie niczego nie swiadomy prawowity
    > wlasciciel ;)

    Słuszna uwaga, warto by sprawdzić kto jest właścicielem mieszkania. Albo
    popytać sąsiadów, albo poszukać w księgach wieczystych (online, trzeba
    się trochę naszukać odpowiedniego numeru KW dla lokalu, pomocny jest w
    takim wypadku numer KW dla budynku lub innego lokalu w budynku).

    p. m.

  • 5. Data: 2011-07-30 12:32:08
    Od: "fonklompf" <f...@o...pl>

> [...]

    > się trochę naszukać odpowiedniego numeru KW dla lokalu, pomocny jest w

    > takim wypadku numer KW dla budynku lub innego lokalu w budynku).

    W poniedziałek kuzynka ruszy do spółdzielni, mam nadzieję, że się czegoś dowie
    - np. te numery ksiąg. Z sąsiadami to doby pomysł - dzięki!

    Pozdrawiam,
    FK

  • 6. Data: 2011-07-30 16:53:25
    Od: "fonklompf" <f...@o...pl>

    No i niestety podejrzenia się sprawdziły.
    Odnalazło się jeszcze 3 najemców feralnego mieszkania. Wszyscy oszukani na
    spore sumy (okres wynajmu 6 miesięcy do 2 lat).
    Pewnie należało sprawdzić wcześniej tytuł prawny do mieszkania (akt notarialny)...

    Pozdrawiam,
    FK

  • 7. Data: 2011-07-30 17:48:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > spore sumy (okres wynajmu 6 miesięcy do 2 lat).
    > Pewnie należało sprawdzić wcześniej tytuł prawny do mieszkania (akt

    Tak to bywa. Wynajecie nie swojego mieszkania to stary numer - jak sprzedaz
    Kolumny Zygmunta.
    Ostatnio zlapali wlasnei w Lodzi jakiegos kolesia - moze to ten sam nawet -
    podobno dzialal w wielu miastach w Polsce. Na Onecie byl news kilka dni
    temu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-07-30 18:11:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.07.2011 18:53), fonklompf wrote:
> [...]
    > spore sumy (okres wynajmu 6 miesięcy do 2 lat).
    > Pewnie należało sprawdzić wcześniej tytuł prawny do mieszkania (akt

    W sumie tytuł prawny to jeszcze nic pewnego, przecież właściciel też
    może zrobić taki numer, odpowiednio sformułować umowę tak że się np.
    wynajmuje tylko pomieszczenie w mieszkaniu) i się zwinąć.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-07-31 20:44:39
    Od: " ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Zamiast podejrzewać, trzeba się jak najszybciej wprowadzić.
    Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.
    Później będzie już przed innymi ochrona jej miru domowego i te swoje pół roku
    odmieszka, a jak się uprze, to znacznie dłużej (np niech na złość
    wynajmującemu koleżanka zajdzie w ciążę ;-)))

    ----