    From: "Rafal" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zasiedzenie działki - czy tak to działa?
    Date: 9 Aug 2005 10:35:20 +0200

    Witam,
    Mam na oku działkę, która mi podchodzi i którą chcialbym kupić. Ale jest
    jedno "ale": właściwie to są to dwie dzialki sąsiadujące. Jedna z nich jest
    właśnoscią faceta od którego bym to kupował, a druga - własością gminy,
    użytkowaną przez rodzinę tego faceta od roku 1925. Z tą pierwszą - nie ma
    problemu (jest odrębna KW). Natomiast ta druga - pierwotnie była rezerwą terenu
    na drogę, ale w latach 60-tych gmina zrezygnowała z tej drogi, a facet ją sobie
    użytkuje. Ponieważ minął okres tzw zasiedzenia, więc działka powinna przejść na
    włąsność tego faceta - odpowiednie dokumentu podobno są złożone w sądzie, do
    końca tego roku sprawa winna się wyjaśnić.
    Facet więc chce mi od razu sprzedać tą pierwszą działkę, a drugą - umowa
    przedwstępna z zadatkiem, a po prawomocnym wyroku - finalizacja transakcji.
    Czy to jest "czysta sprawa"?
    Czy prawo do zasiedzenia jest przechodnie (tz nmożna je odziedziczyć albo
    nabyć? - bo wcześniej właścicielem (czy raczej użytkownikiem) tego terenu był
    ojciec tego faceta, nie wiem czy on to odziedziczył czy kupił od ojca)

    TYlko ta pierwsza działka to nieco za mało na budowanie domu, więc w grę
    wchodzą tylko obie działki ale coś ta sprawa mi "śmierdzi" - czy mam rację? Do
    jakiego typu (tz nspecjalności) prawnika (notariusza?) należałoby ew się udać
    aby zbadać czy faktycznie ten facet ma prawo do zasiedzenia?