  • 1. Data: 2008-02-27 10:33:28
    Temat: Czym sie rozni notarialna umowa sprzedazy od umowy przyrzeczonej
    Od: Olek <o...@w...pl>

    Czym sie rozni notarialna umowa sprzedazy od umowy przyrzeczonej, w
    pzypadku sprzedazy dzialki budowlanej ?

    Na umowie przedwstepnej mam okreslony termin zawarcia notarialnej umowy
    sprzedazy a w innym miejscu termin zawarcia umowy przyrzeczonej

  • 2. Data: 2008-02-27 17:35:52
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Olek" <o...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Na umowie przedwstepnej mam okreslony termin zawarcia notarialnej umowy
    > sprzedazy a w innym miejscu termin zawarcia umowy przyrzeczonej

    To jest to samo. Przyrzeczona = przenoszaca, czyli "wlasciwa" umowa
    sprzedazy, ktora przeniesie wlasnosc na kupujacego.

  • 3. Data: 2008-02-27 20:51:13
    Od: Olek <...@...pl>

    Heming pisze:
    > Uzytkownik "Olek" <o...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > To jest to samo. Przyrzeczona = przenoszaca, czyli "wlasciwa" umowa
    > sprzedazy, ktora przeniesie wlasnosc na kupujacego.

    Ok, ale w umowie mam m.in:

    [...]
    1. Strony zobowiązują się do zawarcia notarialnej umowy sprzedaży w
    terminie do dnia ................................
    [...]
    3. Strony zobowiązują się do zawarcia umowy przyrzeczonej w terminie ...
    od uzyskania przez Kupującego [...]
    [...]

    Co w takim razie oznacza punkt 3 ?

  • 4. Data: 2008-02-27 21:02:40
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olek" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Co w takim razie oznacza punkt 3 ?

    Najprawdopodobniej o samo co pkt 1. Choc moze byc tak, ze w pkt 1 chodzi
    umowe przedwstepna w formie aktu notarialnego, a potem po spelnieniu sie
    jakiegos warunku okreslonego w pkt. 3 zawarcia umowy przenoszacej (wlasciwej
    umowy sprzedazy). Nie mam calego tekstu umowy, wiec trudno powiedziec.

  • 5. Data: 2008-02-27 21:04:06
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Olek wrote:

> [...]
    > [...]
    > 3. Strony zobowiązują się do zawarcia umowy przyrzeczonej w terminie ...

    Tlumaczenie z przyrzeczonej na sprzedazy.

    3. Strony zobowiązują się do zawarcia notarialnej umowy sprzedazy w
    terminie ... od uzyskania przez Kupującego [...]

    Mamy dwa zdania, ktore definuja rozne warunki
    1. zawarcie umowy najpozniej do dnia (np do 1 grudnia 2008)
    3. zawarcie umowy nie pozniej niz... (np 30 dni) od uzyskania przez
    kupujacego swiadectwa moralnosci z parafii

    Chodzi o to, zeby kupujacy zalatwil to co musi i zdazyl umowic sie na
    spotkanie u notariusza (pkt 3), ale zeby nie przeciagal w nieskonczonosc
    (pkt 1).

    Uzycie dwoch roznych zwrotow na ta sama umowe - jak u pani od jezyka
    polskiego - ma na ceku podniesienie estetyki pisma (brak powtorzen) i
    dowartosciowanie notariusza (ha, ale mam wypasiony wzorzec umowy, tyle
    madrych zwrotow) :)