  • 1. Data: 2006-02-24 09:34:14
    Temat: Zarejestrowana nazwa produktu a darmowy software
    Od: Patryk Ziobroń<p...@o...pl>

    Witam
    Pracuje nad projektem software o nazwie "Linux Video Maker", który jest całkowicie
    darmowym
    proramem na licencji GLP(GNU Public License).
    Dostalem maila od zagranicznego wydawnictwa videomaker magazine
    (http://www.videomaker.com),
    z zarzutami, ze nazwa videomaker jest zarejestrowana i nie moge jej używać.
    Mój program nie jest używany komercyjnie - poza tym nie jest nigdzie zarejestrowany,
    przeznaczony dla użytku domowego.
    Czy "linux video maker" to to samo co "videomaker" ?
    Chciałbym się dowiedzieć czy prośba tej firmy jest uzasadniona i jakich konsekwencji
    prawnych
    mógłbym się ewentualnie spodziewać ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-02-24 12:54:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Patryk Ziobroń wrote:

> [...]
    > "videomaker" ? Chciałbym się dowiedzieć czy prośba tej firmy jest
    > uzasadniona i jakich konsekwencji prawnych mógłbym się ewentualnie

    1. to nie ma znaczenia, ż etwój produkt jest bezpłatny i niekomercyjny.
    2. czy nazwa videomaker jest zarejestrowana w Polsce lub jaku nazwa
    "unijna"? Jeśli nie to nie ma przeszkód do jej używania w Polsce.
    3. Nie ma w zasadzie czegoś takiego jak rejestracja nazwy dla
    wszystkich produktów. To ze nazwa jest zarejestrowana dla tytułów
    czasopism to nie znaczy, że nie można jej używać jako nazwy programu.