    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarejestrowana nazwa produktu a darmowy software
    Date: Fri, 24 Feb 2006 13:54:23 +0100

    Patryk Ziobroń wrote:

    > Pracuje nad projektem software o nazwie "Linux Video Maker", który
    > jest całkowicie darmowym proramem na licencji GLP(GNU Public License).
    > Dostalem maila od zagranicznego wydawnictwa videomaker magazine
    > (http://www.videomaker.com), z zarzutami, ze nazwa videomaker jest
    > zarejestrowana i nie moge jej używać. Mój program nie jest używany
    > komercyjnie - poza tym nie jest nigdzie zarejestrowany, przeznaczony
    > dla użytku domowego. Czy "linux video maker" to to samo co
    > "videomaker" ? Chciałbym się dowiedzieć czy prośba tej firmy jest
> [...]

    1. to nie ma znaczenia, ż etwój produkt jest bezpłatny i niekomercyjny.
    2. czy nazwa videomaker jest zarejestrowana w Polsce lub jaku nazwa
    "unijna"? Jeśli nie to nie ma przeszkód do jej używania w Polsce.
    3. Nie ma w zasadzie czegoś takiego jak rejestracja nazwy dla
    wszystkich produktów. To ze nazwa jest zarejestrowana dla tytułów
    czasopism to nie znaczy, że nie można jej używać jako nazwy programu.