  • 1. Data: 2007-04-03 11:45:15
    Temat: Zamiana mieszkań
    Od: "strzeli" <s...@w...vectranet.NOSPAMpl>

    Witam.
    Mam następujący "problem"
    Dostałem w darowiźnie mieszkanie. Mieszkanie jest moje od ponad 3.5 roku.
    Nie mieszkam w nim i nie jestem zameldowany.
    Owe mieszkanie chciałbym zamienić na inne z dopłatą z mojej strony.

    I nie byłoby w tym nic dzienego gdyby nie fakt iż mieszkanie które się
    dostało w darowiźnie (ew. które się wykupiło na własność - przepraszam ale
    niechce tutaj wprowadzić niektórych z Was w błąd) można odsprzedać dopiero
    po 5 latach.

    Napiszcie mi proszę czy przy wymianie mieszkania okres 5 letni dalej
    obowiązuje? I nie będę mógł wcześniej zrobić zamiany?
    Gdyby okres 5 lat był w tym wypadku też aktualny to czy są może jakieś
    sposoby aby to ominąć? (poza zwykłym ludzkim dogadaniem się między
    właścicielami... to jednak chciałbym odrazu wykluczyć, cięzko bowiem zaufać
    obcej osobie, tym bardziej jak w gre wchodzą tysiące złotych..)

    Pozdrawiam i już teraz dziękuję za udzielone odpowiedzi.

    --

    z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-04-03 21:02:11
    Temat: Re: Zamiana mieszkań
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, strzeli wrote:

> [...]
    > niechce tutaj wprowadzić niektórych z Was w błąd) można odsprzedać dopiero

    Kto Ci takie coś powiedział?
    Sprzedać można kiedy się chce!
    Pic w tym, że JEŚLI NIE ZAPŁACIŁO SIĘ PODATKU OD DAROWIZNY (znaczy ktoś
    skorzystał z którego przysługującego zwolnienia), to przy sprzedaży
    przed upływem owych 5 lat ów "zawieszony" podatek trzeba zapłacić.
    Z odsetkami. "Ulgowymi" zresztą :) zdaje się w wysokości połowy
    odsetek "skarbowych".

    > Napiszcie mi proszę czy przy wymianie mieszkania okres 5 letni dalej
    > obowiązuje?

    W przepisach BYŁA zasada, że jeśli mieszkanie się sprzeda i za te
    pieniądze kupi inne to, zwolnienie pozostaje; sądzę że na okazję
    zamiany też coś było.
    Problem w tym, iż teraz jest INACZEJ, niż dla mieszkań które zostały
    nabyte pod rządami starych przepisów (o podatku dochodowym i od
    darowizn), dlatego akcentuję słowo "była" - bo prawnikiem nie
    jestem, a wszędzie pałętają się nowe wersje :)

    Niemniej problem nie dotyczy własności a podatków - od tego masz
    sąsiednią grupę :)

    pzdr, Gotfryd