  • 1. Data: 2007-01-15 12:33:58
    Temat: Dział spadku - pytanie ws praw do działek
    Od: marqu <m...@g...pl>

    Witam
    W 1983 zmarł mój dziadek, w 1989 zmarła babcia, w 1992 obyła się sprawa
    o stwierdzenie nabycia spadku. W sumie teraz 6 rodzeństwa w sumie
    przypada po 1/6 części spadku, w tym dwójka z nich nabyła po 1/2 praw do
    gospodarstwa rolnego na mocy ustawy. Mój ojciec nie ma praw do
    gospodarstwa rolnego. Zamierzam w imieniu ojca wnieść o dział spadku -- w
    związku z tym mam pytanie -- ponieważ na odpisie wyroku z rozprawy nie
    jest to wprost powiedziane co zostało zaliczone do gospodarstwa rolnego.
    Gdy dzwoniłem do urzędu gdzie są zaległości podatkowe okazuje się, że
    oni mają wg swoich danych gospodarstwo rolne o powierzchni ni jak
    pasujących do tych danych, co ja posiadam -- i ciężko to ustalić na
    telefon, w związku z tym, gdy w skład spadku wchodzą:

    1.Plac budowlany z zabudowaniami przy ulicy abc 1
    2.działka wraz z zabudowaniami przy ulicy xyz 2
    3.działka wraz z zabudowaniami przy ulicy xyz 4
    4.działka rolna
    5.działka rolna o pow 1.03ha
    6.działka rolna o pow 5.47ha

    do czego ma prawo mój ojciec w 1/6 , podejrzewam że do pierwszych 3
    pozycji ale nie jestem tego pewien.

    Druga sprawa -- czy wycenę trzeba przeprowadzić przed wniesieniem o dział
    spadku -- ponieważ, trudno będzie to podzielić a rodzina od 15 lat nic w
    tym temacie nie ustaliła, a to co zostało zamieniło się już w ruinę.
    Kolejna spraw jak to zrobić najtaniej bo słyszałem że może to troszkę
    kosztować.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2007-01-15 17:57:45
    Temat: Re: Dział spadku - pytanie ws praw do działek
    Od: marqu <m...@g...pl>

    marqu napisał(a):
> [...]
    > nic w tym temacie nie ustaliła, a to co zostało zamieniło się już w
    > ruinę. Kolejna spraw jak to zrobić najtaniej bo słyszałem że może to

    Małe sprostowanie pozycja 6. była ujęta jako Grunty rolne w papierach -
    a nie działki rolne i nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.