  • 1. Data: 2003-04-01 09:31:31
    Temat: Zameldowanie u siebie innej osoby
    Od: "Anton" <a...@...podpisie>

    Jakie skutki prawne może nieść ze sobą fakt zameldowania u siebie innej
    osoby. Osoba która jest wyłącznym właścicielem domu, chce zameldować inną,
    niespokrewnioną z nią osobę. Na co może się ewentualnie narażać w takiej
    sytuacji właściciel mieszkania. Dodam, że osoba która ma być zameldowana
    prowadzi własną działalność gospodarczą.

    --
    Anton
    artrog (małpa) poczta (kropka) onet (kropka) pl

  • 2. Data: 2003-04-01 10:53:23
    Temat: Re: Zameldowanie u siebie innej osoby
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W chwili obecnej zameldowanie sprowadzono do statusu stwierdzenia
    przebywania. Więc jak osoba ta przebywa tam, to należy ją zameldować.
    Jeśli to być fikcyjny meldunek, to należy się zastanowić nad jego celem.
    Gdyż sam meldunek skutków ujemnych przynieść nie powinien. Natomiast jeśli
    ta osoba chce na przykład w ten sposób wprowadzić w błąd inne osoby co do
    jej miejsca pobytu, to pewnie ma jakiś powód do tego. Później może się
    okazać, że właściciel uwikła się w ciągłe wyjaśnianie, że taka osoba tu nie
    mieszka. Będą na przykład przyjeżdżać wierzyciele, policja, skarbówka,
    komornik. I za każdym razem będzie trzeba tłumaczyć, że osoba taka pod tym
    adresem nie mieszka. W niektórych wypadkach tego typu wyjaśnienia wystarczą,
    ale w wypadku policji czy komornika, to na przykład przeszukanie czy zajęcie
    i tak zostanie dokonane.

  • 3. Data: 2003-04-02 00:20:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 1 Apr 2003 11:31:31 +0200), "Anton"
    <a...@...podpisie> był(a) napisał(a):

> [...]
    >sytuacji właściciel mieszkania. Dodam, że osoba która ma być zameldowana
    >prowadzi własną działalność gospodarczą.

    Koszmar. Nie wymelduje jej, jeśli tamta się nie zgodzi. Będzie ją miał
    ciągle na głowie. Złota zasada -- jak nie musisz, nie melduj nawet
    żony.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 4. Data: 2003-04-02 00:33:12
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Tue, 1 Apr 2003 12:53:23 +0200
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał(a):

    > W chwili obecnej zameldowanie sprowadzono do statusu stwierdzenia
    > przebywania. Więc jak osoba ta przebywa tam, to należy ją zameldować.

    a czy taka osoba nie nabywa zadnych praw wzgledem lokalu?

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 5. Data: 2003-04-02 11:19:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Sierp wrote:

> [...]
    >+ > W chwili obecnej zameldowanie sprowadzono do statusu stwierdzenia
    >+ > przebywania. Więc jak osoba ta przebywa tam, to należy ją zameldować.

    Prawda :)

    >+ a czy taka osoba nie nabywa zadnych praw wzgledem lokalu?

    Nie. Co nie znaczy że posiadacz lokalu jest zwolniony od kłopotów :>
    A to pisma urzędowe, a to komornik może przyjść... a ty się tłumacz
    że nie masz tylu garbów bo taki tu już nie mieszka :>

    pzdr, Gotfryd
    (wymeldowanie z urzędu lokatora sprzed kilkunastu lat na etapie
    oczekiwania na ruch sądu po zgłoszeniu przez UM propozycji
    osoby reprezentującej "nieznanego z miejsca pobytu"... Na razie
    trwa od spisu powszechnego :> - wtedy przy okazji się dowiedziałem
    że "tu jakiś był zameldowany")