  • 1. Data: 2003-04-01 09:07:19
    Temat: przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia
    Od: "r k" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam szanownych grupowiczow...

    W ubieglym miesiacu otrzymalem wypowiedzenie umowy o prace na czas
    nieokreslony. Dzis mija pierwszy dzien miesiecznego okresu wypowiedzenia i
    wlasnie dopiero dzis zostalem poinformowany, ze powinienem wykorzystac
    przyslugujacy mi urlop tj. kilkanascie dni z roku biezacego + kilka dni z
    roku ubieglego (dodam ze pracodawca nie poinformowal mnie o tym ze zalegly
    urlop powinien byc wykorzystany w pierwszym kwartale).

    Z jednej strony wiem ze obowiazuje mnie KP, a co za tym idzie art. 167^1, ale
    z drugiej strony zaslyszalem gdzies ze pracodawca powinien mnie o
    konsekwencjach tego przepisu poinformowac przynajmniej 30 dni wczesniej
    (czyli o tym ze wysyla mnie na urlop). Slyszalem rowniez o orzeczeniu SN,
    ktore moze rowniez jakos przemawiac na moja korzysc.

    Gdzie moge znalezc jakies zrodla, ktore przemawialyby za tym ze nie chce
    wykorzystywac urlopu, a chce otrzymac ekwiwalent pieniezny...???

    z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,

    r_k

  • 2. Data: 2003-04-01 23:42:24
    Temat: Re: przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Apr 2003, r k wrote:
    [...]
    >+ (czyli o tym ze wysyla mnie na urlop). Slyszalem rowniez o orzeczeniu SN,
    >+ ktore moze rowniez jakos przemawiac na moja korzysc.

    Rzeczywiście, było. Stanowiło że w ówczesnym stanie prawnym
    nie sposób uznać czasu wolnego po otrzymaniu wypowiedzenia
    za "wypoczynek", bo pracownik jest w stresie.
    Oberwałem :> za przytaczanie stanowiska przeciwnego, tak więc
    posługując się moim adres (+ grupa + inne słowa kluczowe)
    znajdziesz w googlu :)
    Natomiast od tego czasu ustawa była zmieniana, i od 1.I.2003
    jest czarno na białym:
    +++++++++
    Art. 167$1. W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie
    pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    urlopu, z wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    wynikającego z przepisów art. 155$1.
    ---------

    ...i wyszło na moje ;)

    >+ Gdzie moge znalezc jakies zrodla, ktore przemawialyby za tym ze nie chce
    >+ wykorzystywac urlopu, a chce otrzymac ekwiwalent pieniezny...???

    Już nie da rady, IMHO.
    Szukaj kodeksu pracy np.:
    http://www.rp.pl/prawo/prawo_praca.html
    zwracając uwagę na daty wejścia w życie poszczególnych
    przepisów - jest sieczka :]

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-02 07:58:29
    Temat: Odp: przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik r k <r...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6bks7$r5g$...@i...gazeta.pl...

    > Gdzie moge znalezc jakies zrodla, ktore przemawialyby za tym ze nie chce
    > wykorzystywac urlopu, a chce otrzymac ekwiwalent pieniezny...???

    brak zgody pracownika wcale nie rodzi skutków roszczenia o ekwiwalent za
    urlop musiałby wykazac ,ze pozostawał w gotowości do pracy a zakład go do
    niej nie dopuścił

    wyrok SN I PR 407/90, OSP 1991, nr 10,poz.. 255

    Sandra