  • 1. Data: 2003-04-01 08:32:06
    Temat: Prawo do programu
    Od: "ii" <m...@w...pl>

    Sytacja wygada tak: Jestem programista w pewnej firmie. Pewnego dnia
    przyszedl do mnie kolega z dzialu exportu i powiedzial "zrob nowa strone
    www dla naszej firmy, rozmawialem z prezesem, jesli to zrobisz
    dostaniejsz podwyzke". Strone zrobilem ,ale gdy moj kolega dowiedzial
    sie, ze nie jestem grafikiem i nie zrobie mu strony o jakiej marzyl(
    kolega lubuje sie w strona www z lat 95-98), poszedl do prezesa i razem
    ustali, ze strone wykona ktos z zewnatrz. Czy strona ktora zrobilem do
    tej pory nalezy do mnie (glowne pracowalem nad tym w domu, bo w pracy
    nie mialem czasu), czy tez nalezy do firmy w ktorej pracuje ? W zasadzie
    umowilismy sie z kolega nieoficjalnie, nie bylo zadnego pisma , moj szef
    nie pozwolil mi ja tworzyc w pracy a z prezesem nigdy w zyciu nie
    rozmawialem(choc pracje tu od 3 lat:)) itp. ?

  • 2. Data: 2003-04-01 10:00:34
    Temat: Re: Prawo do programu
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "ii" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie pozwolil mi ja tworzyc w pracy a z prezesem nigdy w zyciu nie
    > rozmawialem(choc pracje tu od 3 lat:)) itp. ?

    zaplacili Ci za to?

  • 3. Data: 2003-04-01 10:09:34
    Od: "ii" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
[...]
    : zaplacili Ci za to?
    Nie, nie poinformowali mnie rowniez o tym, ze strona, ktora zrobilem nie
    podoba im sie ani o tym, ze ktos inny bedzie ja robil. Dowiedzialem o
    tym sie od osby trzeciej.

  • 4. Data: 2003-04-01 10:18:38
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Nie, nie poinformowali mnie rowniez o tym, ze strona, ktora zrobilem nie
    > podoba im sie ani o tym, ze ktos inny bedzie ja robil. Dowiedzialem o
    > tym sie od osby trzeciej.

    o ile nie robiles tego w godzinach pracy,
    wszystkie prawa autorskie sa wiec Twoje i TYLKO Twoje.

    jak im sie nie podoba www, to jak to sie mowi: "nie potrzeba".
    mozesz sprzedac komu innemu.

  • 5. Data: 2003-04-01 10:55:44
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    ii wrote:

    >Nie, nie poinformowali mnie rowniez o tym, ze strona, ktora zrobilem nie
    >podoba im sie ani o tym, ze ktos inny bedzie ja robil. Dowiedzialem o
    >tym sie od osby trzeciej.

    http://www.prawnik.net.pl/pwi/faq9.htm

    BTW, _jeżeli_ zrobiłeś tę stronę w ramach obowiązków wynikających
    ze stosunku pracy a Twoja umowa o pracę nie stanowi inaczej,
    to aby pracodawca nabył autorskie prawa majątkowe do stworzonej
    przez Ciebie strony musi ją przyjąć (Art.12 ustawy).

    Tak więc prawa majątkowe nie przechodzą na pracodawcę, gdy ten nie
    przyjmie pracy. Autorskie prawa osobiste natomiast zawsze należą
    do twórcy.

    Inną sprawą w kontekście praw autorskich (zarówno majątkowych jak
    i osobistych) jest to, że strona 'firmowa' zawiera często wiele treści
    nie będących dziełem jej twórcy (np. wcześniej stworzone logo firmy,
    fotografie czy teksty).

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów