  • 1. Data: 2003-04-01 09:34:19
    Temat: zmiana nazwiska - help ...
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Witajcie,

    Mam do Was pytanie. Od dłuższego czasu myślę nad zmianą nazwiska. Nic
    wielkiego, zmiana dotyczyć będzie tylko pierwszej literki. Tak się składa że
    28 cerwca żenię się. I teraz moje pytanie. Kiedy to lepiej zrobić, po ślubie
    czy też przed ślubem ? Chodzi mi o to, by było mniej zmieniania papierów i
    bym czegoś nie schrzanił przy okazji (np. by nie wstrzymali mi ślubu bo
    gdzieś tam widnieje inna literka). No i czy muszę zmieniać wszystkie kwity
    jakie biurokraci wyprodukowali dla mnie do chwili obecnej czy też wystarczy
    jakieś zaświadczenie o zmianie nazwiska w kontaktach z urzędami (oczywiście
    dowód zmienię na 100%)?

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 2. Data: 2003-04-01 10:13:49
    Temat: Re: zmiana nazwiska - help ...
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    Nic
    > wielkiego, zmiana dotyczyć będzie tylko pierwszej literki. Tak się

    A co się ograniczasz do jednej literki - zmień wszystkie - weź
    nazwisko żony !!!!

    Pozdrawiam
    Qwax
    (abstrahując od poronionego pomysłu brania ślubu!!!)

  • 3. Data: 2003-04-01 10:46:21
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "g a v r o n" <i...@H...data.pl> wrote in message
> [...]
    wystarczy
    > jakieś zaświadczenie o zmianie nazwiska w kontaktach z urzędami

    Nazwisko nie jest tak prostu zmienić poczytaj wcześniejsze wątki.
    Najlepiej zrobić to w trakcie ślubu. Wtedy jest najłatwiej. Pytaj w swoim
    USC o szczegóły.
    Po słubie to może być po rybkach.
    A potem zmieniasz wszystkie dokumenty.

  • 4. Data: 2003-04-01 13:10:01
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "KK" <p...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > >
    > Nazwisko nie jest tak prostu zmienić poczytaj wcześniejsze wątki.
    > Najlepiej zrobić to w trakcie ślubu. Wtedy jest najłatwiej. Pytaj w swoim

    Prawda, przy zawieraniu slubu. Ale: tylko na nazwisko panienskie zony (badz
    dodanie nazwiska panienskiego zony do nazwiska posiadanego). Zadna korekta
    wlasnego nazwiska nie moze tutaj nastapic.
    Taka jest dopuszczalna tylko w trybie administracyjnym i nie jest tak
    oczywista, bo musza ja uzasadniac "wazne wzgledy" - pisano tu o tym juz do
    znudzenia.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 5. Data: 2003-04-04 10:24:45
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    wystarczy
    > jakieś zaświadczenie o zmianie nazwiska w kontaktach z urzędami

    po zmianie nazwiska otrzymujesz nowy akt urodzenia - więc lepiej zrobić to
    przed ślubem, bo akt urodzenia wymagany jest do ślubu

    tak więc albo przyjmij nazwisko żony, albo przesuń ślub :))

    po ślubie i ty i żona będziecie mieli dużo więcej papierków do zmiany

    --
    pozdrawiam
    plusz