  • 21. Data: 2006-06-08 17:38:34
    Temat: Re: Zameldowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy [###k...@g...pl.###] napisał:

> [...]
    Polski.
    > Własnie, tylko jak to zastrzegać ? Trzeba pojawić się w Urzędzie i
    > wypełnić druk, czy przez net?? Jak zabezpieczyć się przed tym, aby
    ktoś
    > inny nie zgłosił utraty naszego dowodu ?

    To już kwestia techniczna moim zdaniem. Można by przykładowo zrobić
    jak z kartami kredytowymi czy telefonami GSM. Telefonicznie po podaniu
    pełnych danych (również tych, które są w TBD, a nie ma w dowodzie)
    możesz zatrzeć załóżmy na 48 godzin. W tym czasie musisz się osobiście
    pofatygować do urzędu. Przy czym można by było wrócić do koncepcji
    zgłaszania tego w dowolnej jednostce Policji (tak było do lat bodaj
    80-tych, jak Milicja wydawała dowody) i wówczas już nie widzę problemu
    nawet z obostrzeniem osobistego stawiennictwa.

    > Właśnie... czyli w dowodzie osobistym co powinno być ? Czy
    wystarczy:
    > - nazwisko
    > - imiona
    > - data urodzenia
    > - PESEL
    > - nr dowodu
    > - data wydania i ważności ?
    > - foto
    > - odcisk palca

    Moim zdaniem w zupełności wystarczy. nawet bez daty urodzenia (bo jest
    w PESLU).

    > Czyli właściwie jeśli wejdę w posiadanie takich danych raz... to
    mogę
    > śledzić delikwenta, jego adresy, do momentu kiedy klient nie zmieni
    dowodu
    > osobistego, a co za tym idzie zmieni się przynajmniej data wydania i
    > ważności, a może też numer.

    Moim zdaniem nawet dłużej.

    > A może jeszcze przyszłościowo już dodawać cyfrowo zapisane dane ? a
    może
    > chipowo ?

    Tu byłby pewnie kłopot z czytnikami, bo jest sporo standardów. Ale
    umieszczenie PESLA w kodzie paskowym moim zdaniem by sprawę
    ostatecznie załatwiło.

  • 22. Data: 2006-06-09 19:41:55
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A kto funduje?

    PP to przedsiębiorstwo państwowe, wię prawdopodobnie pan funduje, pani
    funduje...