  • 1. Data: 2002-04-17 16:42:47
    Temat: Zalozenie dzialalnosci gosp.
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witam !!!

    Zarejestrowalem moja firme w urzedzie miasta, otrzymalem tam wszystkie
    odpowiednie dokumenty. Date rozpoczecia wpisalem na 01.02.2002, jednak do
    tej pory nie zalatwialem niczego w zusie i w urzedzie skarbowym (dokumenty
    wszystkie mam tylko je trzeba zawiezc) Przyczyny tego byly barzdzo rozne nie
    bede pisal jakie bo troche by tego bylo. Chce od 01.05.2002 ruszyc z kopyta,
    czy urzad skarbowy i zus moga na mnie jakas kare nalozyc w zwiazku z tym
    opoznieniem ?

    pozdro

    pejter

  • 2. Data: 2002-04-18 09:57:24
    Temat: Re: Zalozenie dzialalnosci gosp.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, Pejter wrote:

> [...]
    >+ czy urzad skarbowy i zus moga na mnie jakas kare nalozyc w zwiazku z tym

    Nie. To jest postępowanie NORMALNE ! Zakładam optymistycznie
    że działalności z ww. przyczyn NIE PODJĄŁEŚ.

    Sprawa była wałkowana tu i na *.podatki (polecam zapoznanie się
    z archiwum "podatków" :))

    A ja jestem żywym przykładem zastosowania rozzdzielności
    przepisów KH (rejestracja), skarbowych i innych: z premedytacją
    rejestrowałem działalność "za zapasem czasowym".
    Owszem, ZUS posłał mi "przypomnienie" (zadzwoniłem i wyjaśniłem
    co i jak), nadto w jednym "papierze" w US pomyliłem datę :<
    i zostałem wezwany "jako podejrzeny o..." :] - niemniej
    wszystko się wyjaśniło i jest lege artis :)

    W terminie 7 dni od FAKTYCZNEGO rozpoczęcia działalności
    (tu są spory co go określa) masz obowiązek zgłosić się
    w US i ZUS, to prawda.

    BTW: a REGON już masz ? (GUS, nie wspomniałeś)

    Pozdrowienia, Gotfryd